V krizových dobách nám pomáhá rtěnkový efekt, říká šéfka českého L‘Oréalu
5. května 2024
Reportér 05/2024 · Číslo 117V krizových dobách nám pomáhá rtěnkový efekt, říká šéfka českého L‘Oréalu
5. května 2024
Reportér 05/2024 · Číslo 117V krizových dobách nám pomáhá rtěnkový efekt, říká šéfka českého L‘Oréalu
Od promoce pracuje v jedné jediné firmě, už pětatřicet let, a pořád ji to baví. Do Prahy přišla Brigitte Streller jen pár dnů před covidovým lockdownem. Nadchlo ji, jak se lidé u nás umějí adaptovat a překonávat potíže. V rozhovoru mluví o sebevědomí žen, podpoře vědkyň, revolučních technologiích i o národních kosmetických rozdílech.
To uhodnu snadno. Když jsem poprvé viděla vánoční kamiony, už jsem pracovala v této firmě, takže to musí být méně než pětatřicet let. A slogan „Já za to stojím“, který používá značka L‘Oréal Paris, slavil před nedávnem už padesáté výročí.
Určitě, možná i větší. V postavení žen jsme se samozřejmě od sedmdesátých let hodně posunuli. Dnes ale cítím hlavně jeho individuální hodnotu. Je dobré, aby si každá z žen připomínala, že za to stojí – bez ohledu na věk, vzhled, národnost, sociální postavení… Pro jednotlivé ženy a dívky je to dnes možná ještě komplikovanější.
Každá se může srovnávat s tolika jinými po celé planetě. A proto je fajn si říct, že ona za to stojí, bez ohledu na to, jak vypadá. Jde o to, jaké jsme uvnitř, jakou máme víru samy v sebe. A v tom je podle mě aktuální síla toho sdělení.
Když se na to dívám zpětně, bylo to mimořádně zajímavé. Začala jsem prvního března a už osmého jsme měli ve firmě první případ covidu. Přišli lidé v ochranných oděvech od hlavy k patě a dezinfikovali kanceláře. Pak jsme všechny týmy rozdělili na dvě skupiny, které spolu nesměly přijít do styku a střídaly se v práci. Takže já jsem kolegy z opačné skupiny viděla naživo asi po půlroce.
Byli jsme technicky dobře připraveni, takže to od prvního dne fungovalo. Navíc jsme těžili z toho, že je Česká republika velmi moderní zemí. Téměř každý má doma internet s dobrým připojením. Už před covidem tu byly velmi rozvinuté internetové obchody – například Alza, Rohlík nebo kosmetické Notino –, takže přechod z klasických obchodů na online nebyl nijak komplikovaný. V tomto směru bylo Česko daleko před mým rodným Rakouskem. Byla jsem ohromena.
Přesto se mi to hrozně líbilo. Když jsem neseděla u počítače, chodila jsem na procházky a poznávala město. Pamatujete, jak bylo na jaře 2020 pěkné počasí? Ocitla jsem se třeba sama na Staroměstském náměstí nebo na Karlově mostě. Taková soukromá prohlídka…
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.