Nejčastější chyba začátečníků na e-kole: Hřeší na přípomoc a jsou líní přehazovat
9. srpna 2023
9. srpna 2023
Tři týdny jsem testoval elektrokolo s pohonem Bosch eBike Systems. Najel jsem na něm osm set kilometrů, trochu se nudil na rovinkách, užil si adrenalinové opojení v náročném terénu a bojoval s nutkáním neustále sledovat data v aplikaci. Jakých začátečnických chyb jsem se dopustil, jaké vychytávky nabízejí pokročilá elektrokola a jak může vypadat jejich budoucnost? O tom jsem mluvil s ambasadorem značky a profesionálním jezdcem Richardem Gasperottim.
Vidím. Aspoň jste to neflákal.
Dali jsme vám náš nejsilnější motor Performance CX s baterií o výkonu 750 watthodin, jehož pracovní výkon je 250 wattů.
To je velmi slušný výkon a musel jste si máknout. Asi jste šetřil nabití a hodně používal slabší přípomoc…
Další způsob, jak šetřit akumulátor, je udržovat vyšší kadenci šlapání, zhruba osmdesát až devadesát otáček za minutu. Dá se to hlídat pomocí mobilní aplikace eBike Flow nebo na displeji Kiox 300, který jste měl k dispozici.
To je obvyklá začátečnická chyba. Jezdec hřeší na přípomoc a je líný přehazovat. Vaše kolo mělo jedenáct převodů – právě proto, abyste mohl reagovat na sklon terénu a korigovat tím kadenci.
Podpořte Reportér sdílením článku
Rád jezdí sbírat příběhy tam, kam ostatní novináři nezabloudí.