PODCAST: Hra Machinarium je trojským koněm pro moji hudbu, říká skladatel Floex

23. května 2021

Post Image

PODCAST: Hra Machinarium je trojským koněm pro moji hudbu, říká skladatel Floex

Play icon
65 minut

Marek Čihař

Kdo je nejposlouchanějším českým muzikantem současnosti? Těžko říct, samozřejmě, ale jedním z adeptů by byl Tomáš Dvořák známý jako Floex, který svou nádhernou muzikou doprovodil několik světově úspěšných her, o čemž hovoří v dalším díle podcastu Host Reportéra.

„Adventuru Machinarium si koupilo snad pět milionů lidí, takže se tahle hra stala jakýmsi trojským koněm pro moji hudbu,“ říká Floex. „Na českých komerčních rádiích mě sice nezahrají, ale mám štěstí, že se právě přes specifickou komunitu hráčů rozprskla má muzika po celém světě…“

Floex v podcastu vypráví neuvěřitelné historky: „Od začátku devadesátých let jsem miloval britskou elektronickou kapelu Orbital,“ vzpomíná, „no a pak se jednoho dne stane, že doma pustím počítač a skoro omdlím, protože si přečtu mail: Ahoj, jsem Paul Hartnoll z Orbital, nevím, jestli nás znáš, ale často hraju s dětmi hry, ke kterým skládáš hudbu, jsem z ní nadšený, a proto tě chci pozvat na náš koncert tam u vás v Praze, v jakési Lucerně… Dopadlo to tak, že jsme si s Orbital navzájem udělali remixy svých skladeb, což je neskutečná čest, stejně jako pochvala od mého dalšího velkého vzoru, skladatele Jona Hopkinse…“

Před pár dny Floex vydal soundtrack k nádherné hře jménem Papetura, kterou její tvůrce Tomasz Ostafin vytvořil výhradně z papíru. Po hrách Samorost 2 a 3, Machinarium a Pilgrims se jedná o pátý Floexův herní soundtrack, ale vůbec první mimo české herní studio Amanita Design.

​​​​​​​

Více než hodinovku o hrách, hudbě, taoismu a životě pozoruhodného čtyřicátníka si poslechněte buď přímo zde, nebo na všech podcastových platformách. 

Podpořte Reportér sdílením článku