Řidiči si chválí férové autopojištění

Allianz

30. září 2019

Advertorial

ADVERTORIAL. Allianz už má přes 370 tisíc nových klientů s autopojištěním podle ujetých kilometrů. Pokud řidič jezdí málo, platí nižší sazbu pojistného, jelikož se míra jeho rizika snižuje. Motoristé tak šetří a Allianz touto cestou získává stabilní kmen klientů, kteří způsobují méně pojistných událostí.

Zhruba 60 procent českých motoristů najezdí do 15 tisíc kilometrů ročně. A ušetří ti, kteří neplatí povinné ručení paušálně, ale podle kilometrů. „Pokud lidé, kteří k nám přešli, nejezdí příliš často, je logické, že ani nemají tolik šancí způsobovat ostatním, ale ani sobě, škodu. V praxi se nám tak už tři roky potvrzuje to, o čem jsme dříve pouze teoretizovali – že do svých řad získáváme kvalitní řidiče s velmi malým škodným průběhem,“ říká člen představenstva Allianz pojišťovny Petr Hrbáček.

Parametr o počtu najetých kilometrů je pro Allianz zcela klíčovou hodnotou, která spravedlivě ovlivňuje cenu povinného ručení. Daleko více než věk, bydliště nebo údaje o voze.

Nejnižší tarifní pásmo pro povinné ručení, ale i havarijní pojištění, začíná už na pěti tisících kilometrech a stoupá až do hodnoty 25 tisíc. Zde horní hranice končí a pojišťovna již nerozlišuje, zda motorista najede 26 nebo třeba 60 tisíc kilometrů za rok.

„Žádnou přirážku za podstřelení nebo překročení zapsaného nájezdu nemáme, život nelze naplánovat na kilometry a je přece mnoho důvodů, proč původní představa o nájezdu po několika měsících úplně nevyjde,“ doplňuje ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová (na snímku vlevo) a poukazuje na stejný systém plateb např. u vodného, stočného a elektriky.

Už od svého zavedení na podzim roku 2016 je tak autopojištění v Allianz postavené na důvěře ke klientovi. Motorista při sjednání pojistky nahlásí počáteční stav tachometru a počet kilometrů, který najezdí za celý rok. Podle toho se pak dostane do příslušného cenového pásma. Na konci pojistného období, tedy po roce, pošle pojišťovně aktuální fotku tachometru, což je informace o skutečně najetých kilometrech a dojde k vyúčtování. Pokud se klient trefí, v dalším roce se výše slevy nemění. Najede-li méně, než byl jeho odhad, v ceně na další rok se zohlední přeplatek i vyšší sleva za méně ujetých kilometrů. Když naopak najezdí více, uhradí doplatek.

Podpořte Reportér sdílením článku