Pomáháme klientům tak, jak se jim to nejlépe hodí
4. dubna 2020
Advertorial4. dubna 2020
Advertorial„Faktoringové služby mohou pomoci firmám zejména v časech zvýšené nejistoty. Část svého rizika totiž mohou přenést na banku a ulevit si tak,“ říká Petr Fiala, ředitel divize Trade Finance & Factoring v Raiffeisenbank.
Faktoring je moderní způsob financování provozního kapitálu. Vedle samotného poskytnutí financí je zde také správa a inkaso pohledávek, to znamená, že banka za podnikatele a firmy také kontroluje, zda odběratelé zaplatili, urguje je, pokud jsou v prodlení, a podobně. Firmy tak mohou tuto starost přesunout na banku a samy se věnují tomu, co nejlépe umějí, tedy své hlavní činnosti.
Faktoring může být regresní nebo bezregresní. Při tom bezregresním banka pohledávku za odběratelem kupuje a zcela přebírá, nemůže ji tedy firmě vrátit z důvodu nezaplacení a sama tak nese riziko. Pro firmu, která potřebuje vyrábět, dodávat na trh a nechce riskovat výpadky plateb od odběratelů, je to ideální služba. Obzvlášť důležité je to pro společnosti, které stojí uprostřed dlouhých dodavatelských řetězců – samy musejí platit dodavatelům a na straně druhé zase potřebují platby, když své zboží posílají zase dál.
Firmy všech velikostí. Pro nadnárodní skupiny je přidaná výhoda v tom, že se díky faktoringu pohledávky dostanou pryč z jejich účetní bilance a ony pak při celkové konsolidaci výsledků mají lepší čísla. Velké firmy jsou zvyklé používat faktoring jako zdroj financování přesně navázaný na rytmus jejich byznysu: mám pohledávky – čerpám, nemám pohledávky – nečerpám. A pro malé firmy může být výhodou, že se jim rozšíří paleta možností. Pokud by na průběžné financování výroby použily peníze z jiných druhů úvěrů, nezbylo by jim třeba na modernizaci, rozšiřování či opravy.
Je to rozprostřeno do řady oborů. V Česku je přirozeně silné strojírenství, zejména v návaznosti na automobilový průmysl. Banka ovšem nemůže a nechce být nějak dominantně vázána na jedno odvětví, proto poskytujeme faktoringové služby široké paletě společností ze všech možných oblastí byznysu. Máme tak řadu klientů v oboru informačních technologií, v obchodu i spoustě dalších. Obecně platí, že faktoring se používá v případě opakovaných dodávek opakovaným odběratelům. Nefinancují se z něj jednorázové kontrakty.
Jsou to noví klienti. Byli jsme v této oblasti aktivní a podařilo se nám výrazně rozšířit portfolio firem, kterým faktoringové služby poskytujeme.
Podpořte Reportér sdílením článku