Digitalizace retailu má smysl: zefektivní práci a přinese zisk

Byznys

ADVERTORIAL Podle průzkumu Asociace malých a středních podniků ČR investuje 83 % podnikatelských subjektů a firem v Česku do modernizace firmy. Jen 41 % dotázaných ale investuje do digitalizace. I přesto, že ji vnímají jako správnou cestu k zvýšení produktivity a k snížení administrativní zátěže.

​​​​​​​Jak na digitalizaci?

Webové stránky přizpůsobené pro mobilní telefon, e-shop, online propagace. To jsou první kroky na cestě k digitalizovanému obchodu. Tím to ale nekončí. Možnosti jsou mnohem širší a nápaditější.

 

Kam zákazník nezabloudí

Chování zákazníků přímo v prodejně zmapuje takzvaná in-store analytika, nejčastěji zastoupená senzory. Díky nim prodejce ví, které části obchodu jsou nejexponovanější, do kterých uliček zákazníci málokdy zabloudí a kde naopak tráví nejvíce času. Tato data je možné propojit například s tím, jaké sdělení v které části obchodu zákazníci uvidí na digitálních plochách.

 

Propojení offline a online

Časy, kdy se nakupovalo jen v kamenných prodejnách, jsou pryč. A právě na to reaguje omnichannel přístup. Tedy propojení všech komunikačních kanálů tak, aby informace směrem k zákazníkovi byly cílené a aktuální a zákazník si mohl vybrat pro něj nejpohodlnější způsob nákupu. Prvním krokem může být personalizovaná nabídka v e-mailu, tím dalším třeba vytvoření virtuálního košíku po vyfocení zboží na prodejně.

 

Senzory hlídají teplotu i vlhkost ve skladu

Obchod není jen o tom, co se odehrává na prodejní ploše, ale také o zázemí. A právě v něm často nachází uplatnění internet věcí. Pomocí chytrých zařízení je možné na dálku ovládat třeba osvětlení výloh. Senzory teploty a vlhkosti zase ochrání zboží, protože samy dají vědět, když je něco v nepořádku.

 

Bezpečnost především

V neposlední řadě se digitalizace pojí s bezpečností dat. Firemních i zákaznických. Bezpečnost jako službu nabízí v rámci svých chytrých řešení i O2 – o hardware a software i správu se postarají odborníci, vy se tak můžete věnovat jen svému byznysu.

 

Reklama
Advertisement
Reklama
Advertisement
Reklama
Advertisement

Sdílení

Reklama
Advertisement

Podpořte nezávislou žurnalistiku

I díky Vám mohou vznikat finančně náročné texty a reportáže v magazínu Reportér.

200 Kč 500 Kč 1000 Kč Jiná částka

On-line platby zajišťuje nadace Via a její služba darujme.cz

Reklama
Advertisement
Reklama
Advertisement