Petr Kellner: Chtěl bych, aby byli lidé na mou firmu pyšní

Byznys

Co byste chtěl, aby si jednou lidé pamatovali, když se řekne jméno Petr Kellner? Tato otázka padla na závěr rozhovoru, který jsme s Petrem Kellnerem vedli na sklonku jara 2007. Podnikatel, který nyní zahynul při havárii helikoptéry v aljašských horách, tehdy vyslovil přání, aby byla PPF vnímána jako úspěšná evropská firma. „Ale je to těžké, protože nic neprodukujeme – třeba boty, auta a podobně,“ říkal.

To setkání na konci května 2007 bylo prvním z celkem tří rozhovorů, které jsme s Petrem Kellnerem v průběhu let vedli. Proběhlo v budově České pojišťovny nedlouho poté, co PPF prodala jedenapadesátiprocentní podíl italské Assicurazioni Generali, se kterou následně Kellnerova skupina několik let pojišťovnu spoluvlastnila.

Vedle aktuálních otázek na právě uzavřený obchod přišla řeč i na vztah k práci, rodině a dětem. Stěžoval si na to, že díky personifikaci PPF do jeho osoby ztrácí soukromí: „Vezměte si titulky v novinách. Kellner chce koupit… To je to, co mě připravuje o soukromí, a to mi vadí vlastně nejvíc.“ Nejhůř to podle něj dopadalo na jeho čtyři potomky. „Nakonec jsou s tím konfrontovány i děti. Mám strach, že mi jednou vyčtou, že neměly úplně normální dětství… Ale co s tím? Tento způsob života má jen dvě volby. Buď žít anonymně v Paříži, New Yorku, Londýně, nebo žít neanonymně tady. Nic mezi tím není, alespoň jsme na to s manželkou nepřišli,“ říkal tehdy.

Přestože to vytrvale dával za úkol svým mluvčím a marketingovým pracovníkům, ve skutečnosti věděl, že jeho jméno a název firmy od sebe nejde oddělit. Bylo to znát v odpovědi na poslední otázku rozhovoru:

„Co byste chtěl, aby si lidé jednou spojovali se jménem Petr Kellner?“

„Mám to hodně spojené: Kellner a PPF. Chtěl bych, aby se jednou na PPF koukalo jako na firmu, která to někam dotáhla. Ve smyslu: to je ta naše evropská firma. Aby mohli být lidé pyšní, nejen ti z PPF. Může to znít nabubřele, musí se pro to dělat hodně propagace, což já neumím a nechci. Je to těžké, protože nic neprodukujeme – třeba boty, auta a podobně. Jsme proto takoví těžko uchopitelní. Tak to je takové moje podnikatelské přání, ale osobní sny jsou daleko cennější,“ říkal Kellner na jaře 2007.

V rozhovoru pro MF DNES, kde tehdy oba autoři pracovali, se řešilo také angažmá PPF a její dceřiné firmy Home Credit na ruském trhu, expanze do Číny tehdy ještě nebyla v běhu. Petr Kellner tehdy také tvrdil, že na velké budování je Česko příliš malá země. Později se ovšem na domovskou zemi znovu zaměřil a skupina PPF mimo jiné ovládla telekomunikačního operátora O2 (od něhož pak oddělila infrastrukturního provozovatele Cetin), výrobce kolejových vozidel Škoda nebo třeba televizní skupinu Nova (jako součást většího celku CME). V současné době probíhá proces spojování AirBank a Home Creditu s Monetou.

Za své koníčky v interview označoval kiting, surfing a jízdu na snowboardu. Právě tato záliba se mu nyní stala osudnou, když při heliboardingu v oblasti ledovce Knik na Aljašce narazil vrtulník do hory jen několik metrů pod jejím vrcholem. Při nehodě zemřel Petr Kellner (56), snowboardový trenér a zakladatel amatérského Teamu PPF Christian Larochaix (50), horští průvodci Gregory Harms (52) a Sean McManamy (38), stejně jako pilot helikoptéry Zachary Russel (33). Nehodu přežil pouze snowboardista David Horváth (48).

Petr Kellner byl podruhé ženatý a z obou manželství měl celkem čtyři děti.

 

Reklama
Reklama
Reklama

Sdílení

Reklama

Podpořte nezávislou žurnalistiku

I díky Vám mohou vznikat finančně náročné texty a reportáže v magazínu Reportér.

200 Kč 500 Kč 1000 Kč Jiná částka

On-line platby zajišťuje nadace Via a její služba darujme.cz

Reklama
Reklama