Za pět let budeme prodávat každé druhé Volvo s elektrickým pohonem
4. února 2021
foto: Tomáš Binter
Poprvé se odstěhoval za šéfovskou pozicí do ciziny a od počátku se utkává s covidovou situací. „Musíme být kreativní a vymýšlet, jak dělat svou práci bez ohledu na komplikace,“ říká Alican Emiroglu, který nově vede české zastoupení Volva. Mluví o plánech na tuzemském trhu i o globální elektrické strategii značky.
Ano, je to trochu smůla. Pro poznávání nových kolegů a sladění se s celým týmem by určitě jiné časy byly vhodnější. Nicméně situace je taková, jaká je, nejen v Česku, ale po celém světě, a je třeba se s tím vyrovnat. Nemá smysl si stěžovat, to nám nepomůže. Musíme se snažit hledat kreativní řešení, která nám pomohou dělat dobře naši práci bez ohledu na koronavirovou situaci.
Nabídku jsem dostal začátkem léta, proběhla nějaká jednání a začátkem září bylo definitivně rozhodnuto, že zamířím do Prahy.
Samozřejmě jsem se zajímal o to, co se v Česku děje. Z profesního hlediska to zase tak velká novinka nebyla. Ve své minulé pozici jsem měl na starost importéry Volva v mnoha zemích Evropy. Do regionu EMEA (Europe, Middle East, Africa) patří i Česká republika, takže jsem měl poměrně detailní informace o číslech, vývoji trhu a ostatních záležitostech, které s tím souvisejí.
foto: Tomáš Binter
Žádné argumenty proti jsem ani neměl. A těch pro byla celá řada. Jednak to byl služební postup a nová výzva, stát se managing directorem pro určitou zemi. Navíc jsem vždy slyšel samé dobré zvěsti o českém týmu Volva, o celé zemi, místním automobilovém trhu i našich partnerech. Takže to bylo ve skutečnosti velmi snadné rozhodování.
Ano, měl jsem sice na starosti spolupráci s řadou různých zemí a často jsem je navštěvoval, ale tentokrát poprvé je to trvalé usazení v jedné zemi. A i to je pro mě velmi zajímavá a nová zkušenost.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.