Zážitky z minulosti mě hnaly pořád vpřed, říká Tamara Kotvalová

Post Image

Zážitky z minulosti mě hnaly pořád vpřed, říká Tamara Kotvalová

Play icon
23 minut

foto Tomáš Třeštík

Zdá se, jako by její firma Carollinum byla imunní vůči všem krizím. Tržby i zisk stále stoupají, covidu či inflaci navzdory. Tamara Kotvalová ale vysvětluje, že důležitější než čísla jsou pro ni atmosféra ve firmě a neustálý rozvoj. Říká zároveň, že kdyby si v mládí neprošla velmi drsným obdobím, nejspíš by takovou firmu nikdy nevybudovala.

Má firma, která je na trhu už více než dvacet pět let, pořád kam růst?

Firma se musí pořád rozvíjet. Potřebuje mít nové projekty, aby to motivovalo lidi, kteří u nás pracují. A mojí rolí je ty nové projekty přinášet, ať je to získání nové značky do našeho portfolia, nebo třeba budování nového obchodu. Kvalitní fungování týmu a dobré nové projekty považuji za důležitější než přesná čísla obratu a zisku.

Dají se ještě nacházet značky, se kterými lze na českém trhu prorazit?

Ty nejsilnější značky už u nás jsou a najít další, která by byla silná a zároveň měla potenciál na českém trhu, není úplně snadné. Ale jde to.

V čem je český trh specifický?

Už je docela vyvinutý, máme zde docela početnou a v oboru hodinek a šperků dobře vzdělanou klientelu. Ale pořád u nás není tak velká kupní síla jako v západní Evropě. Takže musíme hledat správné řešení pro náš trh. Portfolio značek i obchodů také neustále optimalizujeme.

Takže také některé značky přestáváte prodávat?

Pozice jednotlivých značek se v průběhu času mění. Můžeme říct, že jsou na trhu tři stálice – Rolex, Patek Philippe a Cartier –, ty mají své místo jisté. U těch ostatních více záleží na popularitě konkrétních modelů hodinek. Takže na jedné straně značky získáváme a na té druhé naopak některé pouštíme.

Nicméně všechny stále prodáváte v tradičních, „kamenných“ prodejnách…

Hodinářský byznys je v tomto směru konzervativní a musím říct, že se mi to líbí. Neprodáváme zákazníkům jen špičkový výrobek, ale také zážitek spojený s jeho převzetím. Jsem ráda, že k nám klienti osobně chodí, že s nimi mohu přímo komunikovat. To je na tomto druhu podnikání hezké.

Váš byznys mi zároveň připadá docela imunní vůči krizím. V covidem poznamenaných letech 2020 a 2021 vaše tržby přesáhly půl miliardy, respektive 700 milionů.

Podpořte Reportér sdílením článku