Blíženec Fanánek
5. června 2016
Reportér 06/2016 · Číslo 22Fakt? Proč myslíte?
… a jo. A v šestadevadesátém pak při nehodě zemřel bubeník Hadr – to byla poslední chvíle, kdy jsme si říkali, jestli neukončit Tři sestry. Od té doby nikdy.
Počkejte, to ne, roku 2006 se přece taky stalo něco hroznýho… No jistě – zastřelil se Karel Svoboda.
Úplně mě to vyřídilo. My spolu tehdy skládali muzikál Golem, a to pod obrovským tlakem, protože producenti stanovili premiéru na den, kdy se po rekonstrukci otevře Palác U Hybernů, a přes ten termín nejel vlak. Měli jsme na všechno necelý rok, což je dost náročné, a obzvlášť pro skladatele Karlova formátu, který o hudbě hloubal, chtěl si o ní povídat, na všechno potřeboval spoustu času. V tomhle se diametrálně lišil například od Michala Davida, který je rychlý, flexibilní a s ničím se nemaže. Takže to byla hrůza, navíc Karel už měl velké psychické problémy. Toho léta roku 2006 byl hodně zvláštní, dlouze vzpomínal na staré časy, ta společná práce se změnila v celodenní návštěvy.
No právě! Já z těch návštěv odcházel úplně vysátej, pochroumalo se mi vidění světa. Navíc jsem byl v té době na vrcholu svého pití, jistě jsem patřil do alkoholické reprezentace a myslel jsem, že to tak už bude pořád. Toužil jsem po jediné metě – po tom, že budu populární, to přinese peníze, které mi umožní kupovat všechny ty hračky, které mám rád, a zabezpečí mi to rodinu. No a právě Karel pro mě byl vždycky vzorem, protože už za komunismu míval velké příjmy; od dětství jsem ho v Jevanech vídal jezdit v nádherných autech. Ale teď jsem najednou pochopil, že ten člověk vůbec není šťastnej, naopak, on byl úplně rozesranej, pro jeho stavy neexistuje jiné slovo. Občas vůbec nejedl, tři dny nevyšel z baráku a já si říkal: Co se stalo špatně?
Podpořte Reportér sdílením článku
Autor velkých rozhovorů a reportáží s velmi dobrodružnou povahou.