Logo

Marek Antoš: Kluk s Lupou

Za knihu dostal školní pochvalu, což prakticky znamenalo, že ho pustí k maturitě.

foto Johana Pošová

Ten nejblbější způsob, jak vydělat na internetu peníze, je pokoušet se na něm vytvářet vlastní obsah, prohlásil kdysi Ivo Lukačovič, zakladatel Seznam.cz. Marek Antoš se však přesně touto cestou vydal – a uspěl. Dnes je vydavatelem různých on-line deníků a jeho firma organizuje Křišťálovou lupu, nejprestižnější anketu, která oceňuje projekty českého internetu. K tomu vystudoval dvě vysoké školy a přednáší na pražských právech.

Je superinteligentní. Ve třinácti letech si v kůlně postavil malý jaderný reaktor. V šestnácti získal první titul Ph.D. Řeč je o Sheldonu Cooperovi, mladém vědci z legendárního seriálu Teorie velkého třesku. A právě fiktivního Sheldona Coopera mohl před lety trochu připomínat dnešní IT podnikatel Marek Antoš; aspoň co si vzpomínám z doby, kdy jsme spolu chodili do školy.

Marek byl vždy mimořádně chytrý kluk. Trpěl potřebou všechno vědět. A vždy byl taky o dost napřed: už na základní škole ho máma nechala přeskočit ročník, aby se náhodou na elitní jazykové škole nenudil. Marek Antoš sice dnes říká, že to bylo trochu jinak − napřed prý nebyl on, ale maminka; k přijímačkám na víceleté gymnázium ho totiž omylem přihlásila o rok dřív. Podstatné však je, že malý Marek zkoušky udělal bez problémů. „Jim pak asi bylo hloupý poslat mě pryč, když jsem tam už byl jednou řádně zapsaný,“ říká.

Kdyby se někdo jednou pokusil seřadit byznysmeny do žebříčku ne podle majetku, ale podle jejich IQ, vůbec bych se nedivila, kdyby Marek Antoš skončil v první desítce. Zakladatel firmy Internet Info, která provozuje několik uznávaných serverů a už deset let spoluorganizuje prestižní anketu českého internetu Křišťálová lupa, patří i přes svůj poměrně nízký věk − nedávno mu bylo šestatřicet – mezi služebně nejstarší tuzemské IT podnikatele. Lupa.cz, internetový deník, za kterým stojí, přináší zprávy o dění na českém internetu už osmnáct let, starší, přesto stále fungující, je v podobné kategorii snad jen Neviditelný pes Ondřeje Neffa.

Marek Antoš se však zatím na rozdíl od jiných IT podnikatelů první vlny nestáhl do světa svých koníčků ani vážně neuvažuje o prodeji firmy, která se stále organicky rozrůstá. S Internet Info má pořád plány. Antoš se chová − řečeno slovy Josefa Kotrby, vedoucího partnera poradenské firmy Deloitte ČR − jako typický „výklenkář“, tedy podnikatel, který sází na speciality, na rozdíl od velké části jiných firem, které cílí na masy. A nutno dodat, že mu tahle sázka v oblasti internetových médií vychází.

Hacknutá školní síť

Kdyby v Markově dětství existovalo oslovení ajťák, nejspíše by mu tak říkali, což ovšem neznamená, že byl šprt.

Podpořte Reportér sdílením článku