Příběh české značky

Měsíček z Moravy, bambucké máslo z Ugandy. Kosmetická firma razí šetrnost k přírodě

Měsíček z Moravy

foto: Purity Vision

I firmy vyrábějící kosmetiku se snaží být šetrné k přírodě. Zde je příběh jedné z nich. Má solární panely na střeše, snaží se o férové obchodní vztahy a využívá přírodní suroviny. Značka Purity Vision začínala v Česku prodejem kokosového oleje. Dnes má na trhu více než sto kosmetických produktů s přírodním složením.

Vyvinout nový kosmetický produkt může trvat i několik let. Své o tom vědí manželé Vladimír a Shanti Lusíkovi, zakladatelé české kosmetické značky Purity Vision. Trvalo pět roků, než doladili recepturu a uvedli na trh aloe vera gel na pokožku. 

Manželé Lusíkovi přitom před mnoha lety začínali jako distributoři přírodní kosmetiky ze zahraničí. Prvním dovezeným produktem byla ájurvédská zubní pasta z Indie. Nové značky i ingredience objevovali během svých cest po Asii a Africe – a právě tam poprvé narazili na kokosový olej, tehdy v Česku téměř neznámou surovinu. Rozhodli se ho uvést na trh pod vlastní značkou Purity Vision. Ta dnes nabízí přibližně 120 kosmetických produktů a splňuje nejpřísnější kosmetické standardy. 

Přečtěte si také

Z kuchyně do koupelny

Přechod od prodeje kokosového oleje ke kosmetickým produktům byl podle nich přirozený. „V Asii se kokosový olej používá jak při vaření, tak v péči o tělo. Stejně jako růžová voda nebo bambucké máslo (přírodní produkt z máslovníku afrického – pozn. red.). Tyto suroviny se pohybují na pomezí potravin a kosmetiky,“ vysvětluje Eliška Škvařilová, PR manažerka značky. Časem se do portfolia značky přidala růžová květinová voda nebo arganový olej, vyráběný ze stromů rostoucích v Maroku.

Podpořte Reportér sdílením článku