GLOSA: GAMES

Vymazlené agitky nefungují. Počítačoví hráči dávají přednost syrovým výtryskům brutální kreativity

foto: Reportér

Pokud se chce člověk přesvědčit, že videoherní průmysl kreativně stagnuje, nemusí chodit dál než k „áčkovému“ titulu společnosti Ubisoft Assassin's Creed Shadows.

Vypadá to krásně, ale prázdné je to jako zeleninová školka po nájezdu veganů. A také je to napěchované uvědomělým aktivismem, který možná zajímá vývojáře, ale rozhodně ne hráče.

Přečtěte si také

Pravý opak zastupuje hra Schedule I nezávislého australského studia TVGS, která v současné chvíli trhá všechny rekordy a hráči jsou z ní u vytržení. Nulová politická korektnost, ovšem kreativita odbržděnější než čtyřnápravová dieselová lokomotiva svržená z Mount Everestu. Ve hře jde o výrobu drog, konzumaci drog a dealování drog, ovšem doprovázené plejádou imaginativních kratochvílí typu mlácení kolemjdoucích do hlavy lešenářskou trubkou a zdrhání policejním sborům, to vše zabaleno do více či méně stupidního černého humoru.

Pro velká studia je to možná šokující zjištění, ale hráči zřejmě namísto vymazlených agitek typu posledního Assassin’s Creedu dávají přednost syrovým výtryskům brutální kreativity, ať je to klidně šílenost typu Schedule I – která už se stala 5. nejhranější hrou v historii Steamu (po Counter-Strike 2, Dota 2 či Apex Legends). 

Podpořte Reportér sdílením článku