Mám v Česku velké plány
11. dubna 2025
Advertorial11. dubna 2025
AdvertorialFoto: Porsche
Český import ikonického Porsche od loňska vede Joanna Ogórek. Cíl ambiciózní a sympatické manažerky? Přitáhnout k tradiční luxusní značce novou klientelu a prodávat tisíc aut ročně. Cestou k tomu by mělo být nové Porsche Macan i připravované Porsche Centrum Ořech.
Nová země, noví lidé, nové prostředí, to je přece skvělé. Na začátcích je hezké, že budujete něco nového, byť to nemusí být úplně snadné. Nicméně v automobilové branži se pohybuji už od svých devatenácti let, takže si zvykám rychle. Navíc manažerský tým českého Porsche funguje výborně.
Upřímně, jsem typ člověka, který se snaží být na všechno připravený. Proto mě v Praze vlastně nic nepřekvapilo. Navíc se mi tady vážně zalíbilo, do Prahy 6 jsem se zamilovala – je to blízko na Hrad, do Stromovky i na letiště. V Polsku jsem samozřejmě doma, ale v plánu je stěhování do České republiky natrvalo.
Čeština není jednoduchá. Ale protože mám v Česku velké plány, učím se. Beru to tak, že do Česka přicházím z jiné země, a pokud chci dokonale rozumět zdejším lidem a kolegům, měla bych znát i jejich rodný jazyk. Každopádně je to pro mě velmi zajímavá a nová zkušenost. Přesně tohle mám ráda.
Ten youngtimer je tak úžasný, že si rozumí se všemi silnicemi. Doslova ho miluju. Je to klasické Porsche se vzduchem chlazeným šestiválcovým boxerem, pohonem zadních kol a manuálním řazením. Absolutně nadčasový stroj.
Manažerka sbírala první zkušenosti na různých pozicích v logistice a marketingu, převážně u polských importérů značek BMW a Mercedes-Benz. Pět let působila ve společnosti Porsche Inter Auto Polska, z toho poslední dva roky jako marketingová ředitelka pro všechny značky. Od loňského září je výkonnou ředitelkou výhradního dovozce automobilů Porsche do České republiky.
Polsko je podstatně větší a Porsche tam dokáže prodat zhruba čtyři tisíce aut ročně. Ale neřekla bych, že je český trh příliš malý, rozhodně ne svým potenciálem. Před nastavením „růstové strategie“ prodávalo Porsche oficiálně v Česku tři sta aut ročně, zatímco za loňský rok bylo registrováno šest set třicet tři vozů. A můžeme jít ještě výš.
Cíl je jasný, chceme ročně prodávat tisíc aut. Podle našich analýz tady šance je, musíme však rozšířit prodejní a servisní síť. To bude velká výzva.
Porsche Centrum Ořech stavíme na zelené louce podle nejnovějších standardů „Destination Porsche“. Showroom nabídne vysokou míru digitalizace, zákazník zde bude v centru dění – ve světě Porsche. Nebude chybět konfigurační místnost, prostory pro předávání nových aut, ale také „Porsche bar“, chill zóny, široká nabídka originálního příslušenství Porsche Tequipment a taky butik Porsche Lifestyle. Ale nejsou to jen nová auta, na co se chceme zaměřit. Důležitý je rovněž servis – a na Ořechu nabídneme potřebné kapacity.
Vůbec ne. V těsné blízkosti Pražského okruhu to k nám budou mít blízko zákazníci nejen ze západního a jižního cípu Prahy, například Průhonic a okolí, ale také třeba z Plzně a Středočeského kraje. Zbytek Prahy a severovýchodní část zase obslouží Porsche Centrum Praha-Prosek.
Nový Macan jede na vlně SUV, spolu s Cayennem to jsou naše nejžádanější modely. Macan navíc volí lidé, kteří Porsche nikdy neměli nebo do něj přesedají ze starších Cayennů. Tohle auto ukazuje, jaká bude naše budoucnost, a navíc skvěle jezdí. Je to zkrátka porsche se vším všudy. A pokud chcete klasický spalovací motor, u Porsche stále máte možnost volby.
Ano, je to moje služební auto. Mám ráda jízdu, užívám si ji, a navíc mám k elektromobilitě kladný vztah už z dřívějška. Není to tak, že by mě někdo do elektrického Macanu nutil. Ani my nechceme nikoho nutit nebo přesvědčovat. Prostě přijďte a nový Macan si vyzkoušejte. Budeme se na vás těšit.
Když jsme před necelými šesti lety představili první elektrické Porsche – model Taycan –, bylo to „wow“. Ten vůz absolutně stanovil měřítka a i po takové době vypadá fantasticky. Přesně v tom je nadčasovost Porsche. Tímto autem jsme ke značce Porsche přilákali novou skupinu lidí: mladší klientelu, pokrokově smýšlející lidi, kteří se nebojí zkoušet nové věci. Těm zvuk motoru určitě nechybí.
Ti museli uznat, že i elektrické Porsche je stále tím skvěle fungujícím Porsche. Podobně jako je tomu u Macanu, který je jen o něco dostupnější. Je to taková „nejsnazší“ cesta do rodiny Porsche.
Z celkových 633 registrovaných vozů Porsche v Česku za rok 2024 bylo 87 kusů čistě elektrických a 107 plug-in hybridních. V roce 2023 to bylo 46, respektive 44 kusů. Je zcela evidentní, že podíl elektrifikovaných vozů Porsche roste a tento trend bude dál sílit. Pevně věřím, že i právě díky novému Macanu.
Podpořte Reportér sdílením článku