Mám v Česku velké plány

Porsche Česká republika

11. dubna 2025

Advertorial

Foto: Porsche

Český import ikonického Porsche od loňska vede Joanna Ogórek. Cíl ambiciózní a sympatické manažerky? Přitáhnout k tradiční luxusní značce novou klientelu a prodávat tisíc aut ročně. Cestou k tomu by mělo být nové Porsche Macan i připravované Porsche Centrum Ořech.

Jaký byl váš první půlrok v českém Porsche?

Nová země, noví lidé, nové prostředí, to je přece skvělé. Na začátcích je hezké, že budujete něco nového, byť to nemusí být úplně snadné. Nicméně v automobilové branži se pohybuji už od svých devatenácti let, takže si zvykám rychle. Navíc manažerský tým českého Porsche funguje výborně.

Co vás v Praze a Česku příjemně překvapilo? A nestýská se vám po Polsku?

Upřímně, jsem typ člověka, který se snaží být na všechno připravený. Proto mě v Praze vlastně nic nepřekvapilo. Navíc se mi tady vážně zalíbilo, do Prahy 6 jsem se zamilovala – je to blízko na Hrad, do Stromovky i na letiště. V Polsku jsem samozřejmě doma, ale v plánu je stěhování do České republiky natrvalo.

A co vy a čeština? Naučila jste se už základní pojmy z vašeho odvětví?

Čeština není jednoduchá. Ale protože mám v Česku velké plány, učím se. Beru to tak, že do Česka přicházím z jiné země, a pokud chci dokonale rozumět zdejším lidem a kolegům, měla bych znát i jejich rodný jazyk. Každopádně je to pro mě velmi zajímavá a nová zkušenost. Přesně tohle mám ráda.

Máte Porsche 911 (993) z devadesátých let. Rozumí si s českými silnicemi?

Ten youngtimer je tak úžasný, že si rozumí se všemi silnicemi. Doslova ho miluju. Je to klasické Porsche se vzduchem chlazeným šestiválcovým boxerem, pohonem zadních kol a manuálním řazením. Absolutně nadčasový stroj.

Joanna Ogórek

NOVÉ VOZY I SERVIS

Zpátky k práci. Není z vašeho pohledu český trh ve srovnání s polským příliš malý? Žije tu zhruba třiapůlkrát méně lidí…

Polsko je podstatně větší a Porsche tam dokáže prodat zhruba čtyři tisíce aut ročně. Ale neřekla bych, že je český trh příliš malý, rozhodně ne svým potenciálem. Před nastavením „růstové strategie“ prodávalo Porsche oficiálně v Česku tři sta aut ročně, zatímco za loňský rok bylo registrováno šest set třicet tři vozů. A můžeme jít ještě výš.

Jaké máte v Česku plány? Je složité prodávat luxusní auta v dnešní době, kdy si mnoho lidí větší investice pečlivě rozmýšlí?

Cíl je jasný, chceme ročně prodávat tisíc aut. Podle našich analýz tady šance je, musíme však rozšířit prodejní a servisní síť. To bude velká výzva.

Mělo by tomu pomoct chystané Porsche Centrum Ořech. Čím bude unikátní? Co tam zákazníci najdou?

Porsche Centrum Ořech stavíme na zelené louce podle nejnovějších standardů „Destination Porsche“. Showroom nabídne vysokou míru digitalizace, zákazník zde bude v centru dění – ve světě Porsche. Nebude chybět konfigurační místnost, prostory pro předávání nových aut, ale také „Porsche bar“, chill zóny, široká nabídka originálního příslušenství Porsche Tequipment a taky butik Porsche Lifestyle. Ale nejsou to jen nová auta, na co se chceme zaměřit. Důležitý je rovněž servis – a na Ořechu nabídneme potřebné kapacity.

Proč právě Ořech, obec na jihozápad od centra Prahy? Na první pohled se může zdát, že je trochu z ruky.

Vůbec ne. V těsné blízkosti Pražského okruhu to k nám budou mít blízko zákazníci nejen ze západního a jižního cípu Prahy, například Průhonic a okolí, ale také třeba z Plzně a Středočeského kraje. Zbytek Prahy a severovýchodní část zase obslouží Porsche Centrum Praha-Prosek.

A jak moc má k naplnění prodejních cílů pomoct nový Macan? V čem jsou jeho přednosti?

Nový Macan jede na vlně SUV, spolu s Cayennem to jsou naše nejžádanější modely. Macan navíc volí lidé, kteří Porsche nikdy neměli nebo do něj přesedají ze starších Cayennů. Tohle auto ukazuje, jaká bude naše budoucnost, a navíc skvěle jezdí. Je to zkrátka porsche se vším všudy. A pokud chcete klasický spalovací motor, u Porsche stále máte možnost volby.

Jezdíte s Macanem i vy?

Ano, je to moje služební auto. Mám ráda jízdu, užívám si ji, a navíc mám k elektromobilitě kladný vztah už z dřívějška. Není to tak, že by mě někdo do elektrického Macanu nutil. Ani my nechceme nikoho nutit nebo přesvědčovat. Prostě přijďte a nový Macan si vyzkoušejte. Budeme se na vás těšit.

Jsou u vašich zákazníků elektroauta populární? Nechybí jim u silných vozů oblíbené „bublání“ motoru?

Když jsme před necelými šesti lety představili první elektrické Porsche – model Taycan –, bylo to „wow“. Ten vůz absolutně stanovil měřítka a i po takové době vypadá fantasticky. Přesně v tom je nadčasovost Porsche. Tímto autem jsme ke značce Porsche přilákali novou skupinu lidí: mladší klientelu, pokrokově smýšlející lidi, kteří se nebojí zkoušet nové věci. Těm zvuk motoru určitě nechybí.

A co tradicionalisté?

Ti museli uznat, že i elektrické Porsche je stále tím skvěle fungujícím Porsche. Podobně jako je tomu u Macanu, který je jen o něco dostupnější. Je to taková „nejsnazší“ cesta do rodiny Porsche.

Kolik procent z prodejů představují elektroauta? A očekáváte, že jejich podíl bude dál růst?

Z celkových 633 registrovaných vozů Porsche v Česku za rok 2024 bylo 87 kusů čistě elektrických a 107 plug-in hybridních. V roce 2023 to bylo 46, respektive 44 kusů. Je zcela evidentní, že podíl elektrifikovaných vozů Porsche roste a tento trend bude dál sílit. Pevně věřím, že i právě díky novému Macanu.

Podpořte Reportér sdílením článku