Vávra ve dvojím ohni. Hernímu hitu ze středověku se nevyhnuly dnešní kulturní války
16. února 2025
Reportér 02/25 · Číslo 12616. února 2025
Reportér 02/25 · Číslo 126foto: kingdomcomerpg.com
Hra Kingdom Come: Deliverance II se sice odehrává v 15. století, ale není imunní vůči palbě kulturních válek nového milénia. Pokračování hitu českých Warhorse Studios se stalo předmětem kontroverze, ještě než bylo uvedeno na trh. Sociální sítě se rozburácely úlekem, že hra bude „woke“, což se mělo projevit homosexuální romancí ústředního hrdiny. Šok odpůrců byl o to silnější, že první hra se na vlně liberální agendy naopak nijak nevezla – a kontroverze vzbudila naopak tím, že si dovolila vykreslit středověký český venkov bez postav černé pleti.
A tak zatímco u první hry musel kreativní šéf studia Daniel Vávra vysvětlovat problematiku diverzity za krále Václava IV., před vydáním druhého dílu uvedl na pravou míru zase pro tábor na druhé straně barikády, že ačkoliv „nucenou diverzitu“ rád nemá, gay postavy byly přítomné už v první hře, a protože jde o RPG (role-playing game), hráč si vytvoří postavu čili i její sexuální orientaci zcela podle svého gusta.
A že se v nové hře objeví i větší diverzita rasová? To proto, že se odehrává v jednom z nejbohatších evropských měst obleženém cizí armádou. Tudíž tu byl život – oproti českým vískám z první hry – poněkud „diverzifikovanější“.
Podpořte Reportér sdílením článku
Dále také copywriter, scénárista a překladatel komiksů. Pracoval v Rexlefu či Lidových novinách, je podepsán pod epizodami televizních seriálů Comeback a Vyprávěj, přeložil komiksy jako Transmetropolitan a Kick-Ass: Nářez.