Digitální banka už je pro všechny, bez ohledu na věk či handicapy

15. ledna 2025

foto: Komerční banka

Už dávno neplatí, že by digitalizace byla hlavně pro mladé. Ti úplně nejmladší naopak často uvítají i osobní kontakt a radu, říká Hana Kovářová, výkonná ředitelka strategie značky a komunikace Komerční banky. Vysvětluje také, jak se nová aplikace KB+ přizpůsobila i lidem se zrakovými poruchami.

Vaše banka stále rozšiřuje svou aplikaci KB+. Už padla hranice milionu uživatelů?

S obrovským potěšením a zároveň velkou pokorou nyní můžeme říct, že padla. Ještě před vánočními svátky jsme si nadělili krásný dárek v podobě miliontého uživatele v KB+. Tohoto milníku jsme dosáhli dříve, než bylo plánováno, což svědčí o úžasném nasazení a spolupráci celého týmu banky. Vnímáme to jako velkou vzpruhu a povzbuzení do dalšího úsilí.

V čem je to nové digitální bankovnictví jiné než klasická banka na internetu a v mobilu?

My teď vlastně máme uvnitř KB dvě banky vedle sebe, jednu tradiční a druhou plně digitální. I v té tradiční bance má klient internetové a mobilní bankovnictví a myslím, že velmi dobré. To nové bankovnictví má obrovskou výhodu, že je plně digitální od začátku do konce, a tím pádem jednodušší a pro uživatele intuitivnější a snáz ovladatelné. Obě řešení jsou plně funkční, nový svět je ale rychlejší, příjemnější, plně digitální a s nejnovějšími funkcionalitami, jako je multiměnový účet apod.

Jak se to projevuje?

Například když si chci zažádat o novou kartu, v KB+ to vyřeším online od začátku do konce a za dva tři dny mám kartu ve schránce. Projevuje se to i v tom, jací klienti do banky nově přicházejí. Chuť využívat plně digitální řešení je obrovská, řekla bych, že dnes už nadpoloviční.

Digitální služby bývaly považovány za doménu mladých. Tipl bych ale, že dnes už věková hranice neplatí.

Je to tak, už dávno to není jen mladší generace. Naopak bych řekla, že ti úplně nejmladší, kteří si třeba jdou založit svůj první účet, často rádi vyhledají osobní radu, aby neudělali chybu. Plně digitální bankovnictví začínají používat v pohodě a rádi klidně i šedesátníci a starší. Velkou pomocí je v tomto případě i digitální ověřování pomocí bankovní identity.

V jakém smyslu?

Pokud si u nás chce klient zřídit digitální bankovnictví či nový účet a má už účet u jiné banky, a tím pádem i bankovní identitu, je to celé velmi rychlé a snadné. Zařídí si to doslova na pár kliků.

Přečtěte si také

Propojit všechny bankomaty

Novinkou roku 2024 bylo umožnění vkladů ve společné síti osmi set bankomatů KB, AirBank a Monety. Na výběry jich jsou dokonce dva tisíce a patří k nim i bankomaty UniCredit. Pomáhá i toto sdílení k získávání nových klientů?

Dostupnost banky a jejích služeb byla pro klienty vždy důležitým kritériem, a to ani v digitální době nevymizelo.

Pořád si chceme chodit pro hotovost a mít to blízko?

Platí to i pro pobočky. I kdybychom do ní zavítali jen zřídka, vědomí, že je poblíž a můžeme se tam zastavit, je pořád zásadní. Sdílené bankomaty jsou zas velmi důležité i proto, že banky umožňují výběry bez poplatků, a to se v našem případě promítlo do celé sdílené sítě. Navíc nám to umožňuje bankomatovou síť dál rozšiřovat. Tam, kde bylo více bankomatů vedle sebe, stačí jeden. A uvolněné kapacity můžeme využít pro nová místa.

Podpořte Reportér sdílením článku