30 let úspěchů. Příběh KFC v České republice

AmRest

11. srpna 2024

Advertorial

foto: KFC

Psal se rok 1994, když v pražské Vodičkově ulici otevřela své dveře první restaurace KFC v České republice. Tento okamžik nebyl jen pouhým otevřením nové restaurace, ale znamenal začátek nového kulinářského dobrodružství pro české zákazníky. Vůně čerstvě smaženého kuřete, připravovaného podle tajného receptu plukovníka Sanderse s 11 bylinkami a kořením, se rychle rozšířila a přilákala davy zvědavých hostů.

První pobočka se stala ikonou nového druhu rychlého občerstvení, které nabízelo něco dosud neznámého. Atmosféra plná amerického šarmu, rychlé a přátelské obsluhy a chutného jídla z čerstvých surovin vytvořila z KFC oblíbené místo pro rodinné výlety, přátelská setkání i rychlé obědy během pracovních dní.

S každým rokem se KFC měnilo a přizpůsobovalo chuťovým preferencím českých zákazníků. Zatímco původní nabídka se zaměřovala především na smažené kuřecí kousky, postupem času se rozšířila o nové pokrmy, například Twister nebo Quritto. „S tortillovými produkty jsme v Česku začali v roce 2001, kdy byly pro většinu Čechů něčím zcela novým. Troufám si říct, že tortilly jsme vlastně Čechy naučili jíst my v KFC,“ říká Ivana Makalová Dlouhá, ředitelka KFC pro Česko a Rakousko. 

Modernizace se v průběhu let dotkla také interiérů. Přinesla pohodlnější sezení, příjemné osvětlení a dekorace, které odkazují na historické kořeny značky. Zavedení otevřené kuchyně umožnilo zákazníkům sledovat přípravu jejich jídla „live“. Díky tomu se mohli hosté přesvědčit o kvalitě podávaných kuřecích pochoutek. Jsou vždy čerstvé, od lokálních dodavatelů a připravované těsně před podáváním.

S příchodem mobilních telefonů a internetu se postupně změnil také způsob objednávání v KFC restauracích. Pro zákazníky, kteří mají rádi tradici, jsou samozřejmě i dnes k dispozici klasické pokladny s milou obsluhou. Nejvíce objednávek však projde přes samoobslužné kiosky, které jsou zákazníkům k dispozici ve všech restauracích. Oblíbenou službou se stal KFC Rozvoz, který byl spuštěn v roce 2016 a díky němuž jsou kuřecí pochoutky dostupné pro stále více zákazníků.

30 let KFC v České republice

Restaurace na míru

Po první restauraci KFC ve Vodičkově ulici rychle následovaly další pobočky. Rok 2001 přinesl otevření první nonstop restaurace na I. P. Pavlova, která se stala hvězdou nočního života v Praze. Zavedení Drive-Thru okének v roce 2003 znamenalo revoluci umožňující zákazníkům objednávat a vyzvedávat jídlo přímo ze svých aut.

Značka KFC, která spadá pod hlavičku společnosti AmRest, se se současnými 127 restauracemi po celé České republice etablovala jako lídr v oblasti rychlého občerstvení. Každá restaurace je navržena s ohledem na specifické potřeby dané lokality, což zahrnuje různé formáty restaurací od klasických až po již zmíněné moderní Drive-Thru.

Jedním z příkladů je restaurace KFC na hlavním nádraží v Plzni, která ukazuje, jak se KFC umí přizpůsobit specifickým požadavkům svých zákazníků a vytváří místo, kde mohou dostat kvalitní jídlo i během hektických cest. 

Udržitelnost a atmosféra

KFC se také výrazně zaměřuje na udržitelnost. Využívá přírodní materiály, jako jsou dřevo a cihly, v kombinaci se živými rostlinami. Tento přístup k designu je nejen esteticky příjemný, ale také ekologicky šetrný. Firma se neustále snaží snižovat svůj ekologický dopad a investuje do udržitelných řešení. Zahrnují například systémy objednávání a výdeje jídel, které minimalizují plýtvání surovinami a zvyšují efektivitu.

„V AmRestu si uvědomujeme, že máme jen jednu planetu, a tak stále pracujeme na inovacích v oblasti udržitelnosti. Všechny změny samozřejmě zavádíme s ohledem na maximální komfort zákazníků,“ říká Makalová Dlouhá. V restauracích KFC nedostanete dřevěné příbory, brčka a papírové tašky k objednávkám automaticky, ale pouze na vyžádání. Zodpovědnost za udržitelný přístup tak částečně přenáší i na své zákazníky, kteří mají vždy možnost volby. 

Také restaurace disponují čím dál úspornějšími systémy. Ve všech Drive-Thru restauracích funguje systém rekuperace tepla, díky němuž se šetří elektrická energie. Ve vybraných restauracích zase probíhá testování solárních panelů a možnosti solárního ohřevu vody. 

Od roku 1994, kdy značka KFC pod hlavičkou AmRest vstoupila na český trh, se postupně propracovala na samotný vrchol díky píli zaměstnanců, vynikajícím čerstvým jídlům a příjemné atmosféře jak pro zákazníky, tak pro zaměstnance. Tato kombinace faktorů přispěla k tomu, že se KFC stalo největším a oblíbeným řetězcem rychlého občerstvení v zemi. 


Lidé, na nichž stojí značka KFC

KFC nejsou jen smažená kuřata, ale především lidé, kteří tam pracují. DNA společnosti je tvořena příběhy zaměstnanců, kteří do značky vkládají své srdce a duši. Každý z nich je jedinečný a přispívá k tomu, co činí KFC výjimečným místem. Zde jsou tři inspirativní příběhy zaměstnanců KFC.

foto: KFC

Matěj Šeplavý: Na plný plyn v KFC

Matěj Šeplavý začal kariéru v KFC v březnu 2017 jako brigádník v pražské restauraci v Kaprově ulici. „Hledal jsem brigádu na léto, abych si našetřil na studium v Anglii. Díky skvělé šéfové jsem zůstal,“ vzpomíná Matěj, který se postupně vypracoval na pozici Asistent Manažera. Jeho příběh je příkladem toho, jak se může brigáda proměnit v dlouhodobou kariéru.

Matěj studoval bezpečnostně právní činnost na střední škole a pokračoval na Policejní akademii. Chtěl do armády. „Po covidu jsem si uvědomil, že práce u policie není taková, jakou jsem si představoval,“ říká. Zaměřil se proto na kariéru v KFC.

Ve volném čase se Matěj věnuje autům. „Díky kamarádovi automechanikovi jsem se naučil základní věci, co se týče servisu a diagnostiky. Občas je to výzva, stejně jako práce v KFC. O to větší radost mám, když vše šlape, jak má,“ říká nadšeně.

Na práci v KFC si Matěj nejvíce cení nových výzev a možnosti růstu. „Každý den je něco nového. Zároveň si cením flexibility a skvělého kolektivu, který v KFC máme,“ dodává Matěj. Jeho příběh ukazuje, že s odhodláním a pracovitostí je možné dosáhnout velkých věcí.

foto: KFC

Viktorie Chaloupková: U hranolek to nekončí

Viktorie Chaloupková, dnes známá jako Area Coach pro region Praha 5, se před jednadvaceti lety ocitla na začátku cesty v KFC, aniž by tušila, že se pro ni tato brigáda stane životní dráhou. „Začala jsem v srpnu 2003 v restauraci na I. P. Pavlova. Hledala jsem brigádu při škole a nějak se mi protáhla,“ vzpomíná Viktorie s úsměvem. Její první směna byla na hranolkách – malý krok, který se ukázal být začátkem velkého příběhu.

Co na práci v KFC Viktorie oceňuje, je možnost skloubit rodinný život s pracovními povinnostmi. „Ráda se vzdělávám, tak jsem se v září rozhodla nastoupit na vysokou školu. V práci mě všichni podpořili a vycházejí mi vstříc. Není jednoduché skloubit práci, péči o dvě malé dcerky a ještě školu,“ říká s pokorou. Rovnováha mezi rodinou a kariérou je pro ni nesmírně důležitá.

Viktorie s KFC zažila mnoho významných událostí, včetně několika prezidentských voleb a olympijských her. „Vždy jsme to společně prožívali a občas došlo i na vážnější diskuze,“ dodává s úsměvem. Její příběh je důkazem toho, že v KFC nejde jen o práci, ale o životní cestu plnou zážitků a nezapomenutelných momentů.

foto: KFC

Daniel Vidanović: Byla to prostě Amerika

Daniel Vidanović poprvé ochutnal kuřecí kousky z KFC krátce po revoluci a hned si je zamiloval: „Dodnes si ten pocit pamatuju. Bylo to něco úplně nového než klasické české kuře z trouby. Prostě Amerika.“ Tento první dojem se stal základem pro jeho budoucí kariéru v KFC.

Když hledal brigádu, vedly jeho kroky rovnou do KFC. „Je to neuvěřitelné, už je to 26 let. V roce 2001 jsme začali prodávat Twistery. Trénovali jsme balení, upravovali provoz a ochutnávali. To, co přišlo, ale nikdo nečekal. Prodeje předčily všechna očekávání a přišel šok. Za směnu jsme připravili až 500 Twisterů,“ říká. Dnes jako Area Coach vede devět poboček. „KFC je hlavně o lidech, kteří značku tvoří. Asi nejvíc mě těší, že jsem nabral nebo vedl spoustu lidí, kteří přišli na brigádu a nyní jsou v manažerské pozici. Opravdu měníme lidem život,“ dodává.

Tyto příběhy ukazují, že KFC není jen řetězec rychlého občerstvení, ale společenství lidí, kteří tvoří jeho srdce a duši. Každý zaměstnanec přináší jedinečnou perspektivu a přispívá k úspěchu a růstu značky. KFC je místem, kde se lidé setkávají, rostou a tvoří si vzpomínky na celý život.

Podpořte Reportér sdílením článku