30 let úspěchů. Příběh KFC v České republice
11. srpna 2024
Advertorial11. srpna 2024
Advertorialfoto: KFC
Psal se rok 1994, když v pražské Vodičkově ulici otevřela své dveře první restaurace KFC v České republice. Tento okamžik nebyl jen pouhým otevřením nové restaurace, ale znamenal začátek nového kulinářského dobrodružství pro české zákazníky. Vůně čerstvě smaženého kuřete, připravovaného podle tajného receptu plukovníka Sanderse s 11 bylinkami a kořením, se rychle rozšířila a přilákala davy zvědavých hostů.
První pobočka se stala ikonou nového druhu rychlého občerstvení, které nabízelo něco dosud neznámého. Atmosféra plná amerického šarmu, rychlé a přátelské obsluhy a chutného jídla z čerstvých surovin vytvořila z KFC oblíbené místo pro rodinné výlety, přátelská setkání i rychlé obědy během pracovních dní.
S každým rokem se KFC měnilo a přizpůsobovalo chuťovým preferencím českých zákazníků. Zatímco původní nabídka se zaměřovala především na smažené kuřecí kousky, postupem času se rozšířila o nové pokrmy, například Twister nebo Quritto. „S tortillovými produkty jsme v Česku začali v roce 2001, kdy byly pro většinu Čechů něčím zcela novým. Troufám si říct, že tortilly jsme vlastně Čechy naučili jíst my v KFC,“ říká Ivana Makalová Dlouhá, ředitelka KFC pro Česko a Rakousko.
Modernizace se v průběhu let dotkla také interiérů. Přinesla pohodlnější sezení, příjemné osvětlení a dekorace, které odkazují na historické kořeny značky. Zavedení otevřené kuchyně umožnilo zákazníkům sledovat přípravu jejich jídla „live“. Díky tomu se mohli hosté přesvědčit o kvalitě podávaných kuřecích pochoutek. Jsou vždy čerstvé, od lokálních dodavatelů a připravované těsně před podáváním.
S příchodem mobilních telefonů a internetu se postupně změnil také způsob objednávání v KFC restauracích. Pro zákazníky, kteří mají rádi tradici, jsou samozřejmě i dnes k dispozici klasické pokladny s milou obsluhou. Nejvíce objednávek však projde přes samoobslužné kiosky, které jsou zákazníkům k dispozici ve všech restauracích. Oblíbenou službou se stal KFC Rozvoz, který byl spuštěn v roce 2016 a díky němuž jsou kuřecí pochoutky dostupné pro stále více zákazníků.
1994 PRVNÍ RESTAURACE KFC V ČR – Otevření první pobočky ve Vodičkově ulici.
1999 DRIVE-THRU – Startuje revoluční objednávání z pohodlí auta.
2001 TWISTER – V nabídce se objevuje famózní zatočená tortilla.
2004 DÁLNIČNÍ RESTAURACE – Řidiči si poprvé vychutnávají jídlo z KFC na dálnici D5.
2007 QURRITO
2008 BEZEDNÝ KELÍMEK – Nápoje tečou bez omezení a žízeň nemá šanci.
2010 PADESÁTÁ RESTAURACE KFC – Česko má 50. restauraci KFC, otevírá se v Ústí nad Labem.
2016 KFC ROZVOZ
2017 KYBLÍK PRO JEDNOHO
2018 KFC SNÍDANĚ
2019 STO RESTAURACÍ KFC
2020 HALLOUMI TWIATER
2021 KENTUCKY GOLD WRAPPER – KFC restaurace servírují dozlatova zapečený wrap se smaženým stehenním řízkem.
2024 30 LET KFC V ČR
Po první restauraci KFC ve Vodičkově ulici rychle následovaly další pobočky. Rok 2001 přinesl otevření první nonstop restaurace na I. P. Pavlova, která se stala hvězdou nočního života v Praze. Zavedení Drive-Thru okének v roce 2003 znamenalo revoluci umožňující zákazníkům objednávat a vyzvedávat jídlo přímo ze svých aut.
Značka KFC, která spadá pod hlavičku společnosti AmRest, se se současnými 127 restauracemi po celé České republice etablovala jako lídr v oblasti rychlého občerstvení. Každá restaurace je navržena s ohledem na specifické potřeby dané lokality, což zahrnuje různé formáty restaurací od klasických až po již zmíněné moderní Drive-Thru.
Jedním z příkladů je restaurace KFC na hlavním nádraží v Plzni, která ukazuje, jak se KFC umí přizpůsobit specifickým požadavkům svých zákazníků a vytváří místo, kde mohou dostat kvalitní jídlo i během hektických cest.
KFC se také výrazně zaměřuje na udržitelnost. Využívá přírodní materiály, jako jsou dřevo a cihly, v kombinaci se živými rostlinami. Tento přístup k designu je nejen esteticky příjemný, ale také ekologicky šetrný. Firma se neustále snaží snižovat svůj ekologický dopad a investuje do udržitelných řešení. Zahrnují například systémy objednávání a výdeje jídel, které minimalizují plýtvání surovinami a zvyšují efektivitu.
„V AmRestu si uvědomujeme, že máme jen jednu planetu, a tak stále pracujeme na inovacích v oblasti udržitelnosti. Všechny změny samozřejmě zavádíme s ohledem na maximální komfort zákazníků,“ říká Makalová Dlouhá. V restauracích KFC nedostanete dřevěné příbory, brčka a papírové tašky k objednávkám automaticky, ale pouze na vyžádání. Zodpovědnost za udržitelný přístup tak částečně přenáší i na své zákazníky, kteří mají vždy možnost volby.
Také restaurace disponují čím dál úspornějšími systémy. Ve všech Drive-Thru restauracích funguje systém rekuperace tepla, díky němuž se šetří elektrická energie. Ve vybraných restauracích zase probíhá testování solárních panelů a možnosti solárního ohřevu vody.
Od roku 1994, kdy značka KFC pod hlavičkou AmRest vstoupila na český trh, se postupně propracovala na samotný vrchol díky píli zaměstnanců, vynikajícím čerstvým jídlům a příjemné atmosféře jak pro zákazníky, tak pro zaměstnance. Tato kombinace faktorů přispěla k tomu, že se KFC stalo největším a oblíbeným řetězcem rychlého občerstvení v zemi.
foto: KFC
Matěj Šeplavý začal kariéru v KFC v březnu 2017 jako brigádník v pražské restauraci v Kaprově ulici. „Hledal jsem brigádu na léto, abych si našetřil na studium v Anglii. Díky skvělé šéfové jsem zůstal,“ vzpomíná Matěj, který se postupně vypracoval na pozici Asistent Manažera. Jeho příběh je příkladem toho, jak se může brigáda proměnit v dlouhodobou kariéru.
Matěj studoval bezpečnostně právní činnost na střední škole a pokračoval na Policejní akademii. Chtěl do armády. „Po covidu jsem si uvědomil, že práce u policie není taková, jakou jsem si představoval,“ říká. Zaměřil se proto na kariéru v KFC.
Ve volném čase se Matěj věnuje autům. „Díky kamarádovi automechanikovi jsem se naučil základní věci, co se týče servisu a diagnostiky. Občas je to výzva, stejně jako práce v KFC. O to větší radost mám, když vše šlape, jak má,“ říká nadšeně.
Na práci v KFC si Matěj nejvíce cení nových výzev a možnosti růstu. „Každý den je něco nového. Zároveň si cením flexibility a skvělého kolektivu, který v KFC máme,“ dodává Matěj. Jeho příběh ukazuje, že s odhodláním a pracovitostí je možné dosáhnout velkých věcí.
foto: KFC
Viktorie Chaloupková, dnes známá jako Area Coach pro region Praha 5, se před jednadvaceti lety ocitla na začátku cesty v KFC, aniž by tušila, že se pro ni tato brigáda stane životní dráhou. „Začala jsem v srpnu 2003 v restauraci na I. P. Pavlova. Hledala jsem brigádu při škole a nějak se mi protáhla,“ vzpomíná Viktorie s úsměvem. Její první směna byla na hranolkách – malý krok, který se ukázal být začátkem velkého příběhu.
Co na práci v KFC Viktorie oceňuje, je možnost skloubit rodinný život s pracovními povinnostmi. „Ráda se vzdělávám, tak jsem se v září rozhodla nastoupit na vysokou školu. V práci mě všichni podpořili a vycházejí mi vstříc. Není jednoduché skloubit práci, péči o dvě malé dcerky a ještě školu,“ říká s pokorou. Rovnováha mezi rodinou a kariérou je pro ni nesmírně důležitá.
Viktorie s KFC zažila mnoho významných událostí, včetně několika prezidentských voleb a olympijských her. „Vždy jsme to společně prožívali a občas došlo i na vážnější diskuze,“ dodává s úsměvem. Její příběh je důkazem toho, že v KFC nejde jen o práci, ale o životní cestu plnou zážitků a nezapomenutelných momentů.
foto: KFC
Daniel Vidanović: Byla to prostě Amerika
Daniel Vidanović poprvé ochutnal kuřecí kousky z KFC krátce po revoluci a hned si je zamiloval: „Dodnes si ten pocit pamatuju. Bylo to něco úplně nového než klasické české kuře z trouby. Prostě Amerika.“ Tento první dojem se stal základem pro jeho budoucí kariéru v KFC.
Když hledal brigádu, vedly jeho kroky rovnou do KFC. „Je to neuvěřitelné, už je to 26 let. V roce 2001 jsme začali prodávat Twistery. Trénovali jsme balení, upravovali provoz a ochutnávali. To, co přišlo, ale nikdo nečekal. Prodeje předčily všechna očekávání a přišel šok. Za směnu jsme připravili až 500 Twisterů,“ říká. Dnes jako Area Coach vede devět poboček. „KFC je hlavně o lidech, kteří značku tvoří. Asi nejvíc mě těší, že jsem nabral nebo vedl spoustu lidí, kteří přišli na brigádu a nyní jsou v manažerské pozici. Opravdu měníme lidem život,“ dodává.
Tyto příběhy ukazují, že KFC není jen řetězec rychlého občerstvení, ale společenství lidí, kteří tvoří jeho srdce a duši. Každý zaměstnanec přináší jedinečnou perspektivu a přispívá k úspěchu a růstu značky. KFC je místem, kde se lidé setkávají, rostou a tvoří si vzpomínky na celý život.
Podpořte Reportér sdílením článku