Blíží se průšvih? Chvíli počkej a zkus pochopit kontext, říká odbornice na krizovou komunikaci

16. července 2024

Post Image

Blíží se průšvih? Chvíli počkej a zkus pochopit kontext, říká odbornice na krizovou komunikaci

Play icon
81 minut

foto: použito se svolením Alice Mikuláškové

Alice nepotřebuje nové klienty, bere už je jedině na přímé doporučení. Do podcastu Host Reportéra přišla shodou okolností taky na doporučení – jistý důvěryhodný člověk nadhodil, že prý má bezvadnou kamarádku, která je odbornicí na krizovou komunikaci, tak proč ji nepozvat? Za redakční mikrofon usedla (hned poté, co nakojila půlroční dcerku) třiatřicetiletá Alice Mikulášová, která vede firmu The Reputation Guardians.

V podcastu vypráví pozoruhodný životní příběh. Když dospívala, hrála v orchestru na příčnou flétnu, toužila po kariéře novinářky, skutečně začala psát, zároveň se pohybovala mezi pražskými squattery. Brzy porodila první dceru, několik let pak byla matkou samoživitelkou. Tehdy se rozhodla, že bude do čtyřiceti let pokud možno dobře vydělávat, aby se její děti jednou měly dobře – i proto založila The Reputation Guardians, kde se specializuje na krizovou komunikaci jednotlivců i firem. „Spousta klientů se diví,“ směje se v podcastu: „Tak vy nám radíte, ať v téhle krizové situaci vlastně nic neděláme? Za to vám máme proplatit fakturu? A já jim opakuju, že ano, nejdůležitější bývá udržet nervy na uzdě.“

Poslechněte si také

V závěrečné části rozhovoru zmiňuje, jak se její život výrazně změnil v posledních letech, když se stal jejím partnerem (a otcem druhé dcery) podnikatel Petr Chmela, zakladatel společnosti Tescoma. „Mimo jiné mi pomohl splnit jeden dávný sen,“ říká Alice Mikulášová a vysvětluje: „Dnešní mladí lidé téměř nečtou zpravodajství, a když už, tak tradičním médiím moc nevěří. Pro mě to je velké téma i z toho důvodu, že starší dceři už je deset a mě opravdu zajímá, které zprávy a jakým stylem vstřebává. Proto jsem letos spustila sociálně-mediální experiment jménem BoldNews, což je médium ryze pro mladé lidi. Našim cílem je zkoumat vztah této generace ke zpravodajství, především k tématům typu politiky a ekonomiky, a pokud možno je pro pro ty mladé zatraktivnit.“

A jak řeší specialistka na krizovou komunikaci případné krize u sebe doma? „S Petrem je skoro nemíváme,“ říká Alice Mikulášová. „Snad i proto, že jsem si uvědomila důležitou věc: pokud je váš partner starší a zkušenější než vy, navíc hodně úspěšný ve svém oboru, nesmíte s ním chtít jakkoli soutěžit, to by byl konec. Ale když přeci jen výjimečně cítím ve vzduchu blížící se problém, tak se zhluboka nadechnu a třikrát v duchu zopakuju svoji mantru: Chvíli počkej a snaž se pochopit kontext! Tahle taktika se mi osvědčila všude, doma i v práci. Za pár vteřin hlava vychladne, a pak je možné pokračovat v konstruktivní debatě.“

Podpořte Reportér sdílením článku