Logo
Lukáš Hejlík

Od dětství mám zvláštní poruchu, říká Lukáš Hejlík ve velkém rozhovoru

Post Image

Od dětství mám zvláštní poruchu, říká Lukáš Hejlík ve velkém rozhovoru

Play icon
32 minut

foto: Tomáš Třeštík

Lukáš Hejlík je všude. Věčně rozlítaný po celé republice, ale poslední dobou bývá nezvykle často k zahlédnutí v Táboře, kde natáčí jakýsi nový seriál. Hraje v něm starostu a tuhle se mezi dvěma scénami točenými na radnici setkal se skutečným táborským starostou. Ten měl radost: „No super,“ povídá, „takže mě hrajete vy, ten z Gastromapy! Ani jsem nevěděl, že jste herec.“ A Lukáš se jen směje: „Takhle já jsem dopadl, mnozí si mě už spojují spíš s gastrem než s herectvím – ale proč ne. Vlastně mě to těší.“

Zdánlivě je to paradox. S Lukášem se dobře známe, máme k sobě blízko, ale rozhovor vzniká na dálku.

Skamarádili jsme se kdysi při Listování. Lukáše zná spousta lidí z televize, v poslední dekádě zaujal mnohé další Gastromapou, ve které doporučuje, kde se dobře najíst a napít, ale Listování je jeho životním projektem. 

Vybere si knížku a oseká ji na svižné představení pro dva až tři herce, které nemá víc než hodinu a s nímž se potom jezdí od města k městu, s občasnou zastávkou na vesnici.

A právě takhle jsme se dali dohromady. Narazil na můj stopařský cestopis, nabídl, ať stojím na jevišti mezi dvěma herci v roli sebe sama, objeli jsme stovku nejrůznějších sálů (Lukáš plánuje turné tak, aby se dala stihnout tři představení mezi pátou odpolední a devátou večer).

Letos jsme šňůru oprášili, ale on už se přidává málokdy. V Listování je principálem, na štace posílá několik hereckých part s několika různými knížkami zároveň, sám může hrát jenom v jediné. Já jezdím hlavně s Alanem Novotným a Jirkou Resslerem, které kdysi poznal v souboru brněnského Městského divadla, ale když třeba Jirka nemůže, Lukáš ho zastoupí – pořád jsme v kontaktu. A přesto jsme se shodli, že rozhovor uděláme po hlasových zprávách. Při Lukášově životním tempu bychom těžko našli dvě hodiny klidu.

Přečtěte si také

STŘEDA 17. DUBNA

Kde jsem tě zastihl?

V Českých Budějovicích. Právě jdu z inspekce v bistru Na lžíci, které milujou mí kamarádi z Jihočeského divadla – dal jsem si výborné plněné knedlíky s uzeným, špenátem a cibulkou.

Nebyly právě Budějovice tvým prvním hereckým angažmá?

Byly. Ulicí, kterou teď jdu, jsem chodil i roku 2002, s hlavou plnou divadla a ideálů. Vzali nás sem se spolužákem z herecké školy Pavlem Oubramem, protože hledali dva vysoké kluky, a my máme oba 193 centimetrů, tak zní krutá pravda. Pavel tady hraje dodnes – a já s ním dodnes dělám Listování.

Ty jsi v Budějovicích vydržel jak dlouho?

Po roce mě předraftovali do brněnského Městského divadla.

Jak k tomu došlo?

Tehdy tu hostoval režisér Zdeněk Černín. Dělal Její pastorkyňu a přál si, aby Kostelničku hrála Věra Hlaváčková. Vedení divadla mu ji nechtělo dát, Černín trval na svém, došlo na kompromis: „Dostaneš Hlaváčkovou, ale tím pádem ti do role Laci nedáme Tomáše Drápelu, ale namísto něj Hejlíka, což je strašnej pařez.“ S tímhle mě Černín nafasoval – a já s ním pak šel i do Brna.

Jak to s tím pařezem mysleli?

Mě jako herce nikdy nepředcházelo nejlepší jméno. Vzpomínám třeba na první řadu seriálu Terapie, kde měli tři sta vytipovaných adeptů na jedinou roli a já se nějakým zázrakem dostal do finále s Kryštofem Hádkem. Zatímco režisér Petr Zelenka stál spíš o něj, HBO si protlačilo mě. Až na konci natáčení mi kolegové řekli, že mě tam nikdo moc nechtěl, protože „Hejlík přece neumí hrát“, a že je překvapilo, jak to bylo v pohodě… Chápu, já o sobě velké smýšlení nemám. Když se vidím na obrazovce nebo slyším svůj hlas v podcastu, často trpím. Každou chvíli dá někdo na instagram záběr z Listování, jak vejrám s otevřenou pusou, vypadá to hloupě, ale naučil jsem se nehroutit. Dokud na mě lidi chodí, až tak hrozný to snad nebude.

Podpořte Reportér sdílením článku