Od dětství mám zvláštní poruchu, říká Lukáš Hejlík ve velkém rozhovoru
5. května 2024
Reportér 05/2024 · Číslo 117Od dětství mám zvláštní poruchu, říká Lukáš Hejlík ve velkém rozhovoru
5. května 2024
Reportér 05/2024 · Číslo 117Od dětství mám zvláštní poruchu, říká Lukáš Hejlík ve velkém rozhovoru
Lukáš Hejlík je všude. Věčně rozlítaný po celé republice, ale poslední dobou bývá nezvykle často k zahlédnutí v Táboře, kde natáčí jakýsi nový seriál. Hraje v něm starostu a tuhle se mezi dvěma scénami točenými na radnici setkal se skutečným táborským starostou. Ten měl radost: „No super,“ povídá, „takže mě hrajete vy, ten z Gastromapy! Ani jsem nevěděl, že jste herec.“ A Lukáš se jen směje: „Takhle já jsem dopadl, mnozí si mě už spojují spíš s gastrem než s herectvím – ale proč ne. Vlastně mě to těší.“
Zdánlivě je to paradox. S Lukášem se dobře známe, máme k sobě blízko, ale rozhovor vzniká na dálku.
Skamarádili jsme se kdysi při Listování. Lukáše zná spousta lidí z televize, v poslední dekádě zaujal mnohé další Gastromapou, ve které doporučuje, kde se dobře najíst a napít, ale Listování je jeho životním projektem.
Vybere si knížku a oseká ji na svižné představení pro dva až tři herce, které nemá víc než hodinu a s nímž se potom jezdí od města k městu, s občasnou zastávkou na vesnici.
A právě takhle jsme se dali dohromady. Narazil na můj stopařský cestopis, nabídl, ať stojím na jevišti mezi dvěma herci v roli sebe sama, objeli jsme stovku nejrůznějších sálů (Lukáš plánuje turné tak, aby se dala stihnout tři představení mezi pátou odpolední a devátou večer).
Letos jsme šňůru oprášili, ale on už se přidává málokdy. V Listování je principálem, na štace posílá několik hereckých part s několika různými knížkami zároveň, sám může hrát jenom v jediné. Já jezdím hlavně s Alanem Novotným a Jirkou Resslerem, které kdysi poznal v souboru brněnského Městského divadla, ale když třeba Jirka nemůže, Lukáš ho zastoupí – pořád jsme v kontaktu. A přesto jsme se shodli, že rozhovor uděláme po hlasových zprávách. Při Lukášově životním tempu bychom těžko našli dvě hodiny klidu.
V Českých Budějovicích. Právě jdu z inspekce v bistru Na lžíci, které milujou mí kamarádi z Jihočeského divadla – dal jsem si výborné plněné knedlíky s uzeným, špenátem a cibulkou.
Byly. Ulicí, kterou teď jdu, jsem chodil i roku 2002, s hlavou plnou divadla a ideálů. Vzali nás sem se spolužákem z herecké školy Pavlem Oubramem, protože hledali dva vysoké kluky, a my máme oba 193 centimetrů, tak zní krutá pravda. Pavel tady hraje dodnes – a já s ním dodnes dělám Listování.
Po roce mě předraftovali do brněnského Městského divadla.
Tehdy tu hostoval režisér Zdeněk Černín. Dělal Její pastorkyňu a přál si, aby Kostelničku hrála Věra Hlaváčková. Vedení divadla mu ji nechtělo dát, Černín trval na svém, došlo na kompromis: „Dostaneš Hlaváčkovou, ale tím pádem ti do role Laci nedáme Tomáše Drápelu, ale namísto něj Hejlíka, což je strašnej pařez.“ S tímhle mě Černín nafasoval – a já s ním pak šel i do Brna.
Mě jako herce nikdy nepředcházelo nejlepší jméno. Vzpomínám třeba na první řadu seriálu Terapie, kde měli tři sta vytipovaných adeptů na jedinou roli a já se nějakým zázrakem dostal do finále s Kryštofem Hádkem. Zatímco režisér Petr Zelenka stál spíš o něj, HBO si protlačilo mě. Až na konci natáčení mi kolegové řekli, že mě tam nikdo moc nechtěl, protože „Hejlík přece neumí hrát“, a že je překvapilo, jak to bylo v pohodě… Chápu, já o sobě velké smýšlení nemám. Když se vidím na obrazovce nebo slyším svůj hlas v podcastu, často trpím. Každou chvíli dá někdo na instagram záběr z Listování, jak vejrám s otevřenou pusou, vypadá to hloupě, ale naučil jsem se nehroutit. Dokud na mě lidi chodí, až tak hrozný to snad nebude.
Podpořte Reportér sdílením článku
Autor velkých rozhovorů a reportáží s velmi dobrodružnou povahou.