Baví mě idea, že si koupíte jídlo ve svém okolí, za půlku a ještě tím pomůžete planetě
28. února 2024
28. února 2024
Místo v odpadkovém koši skončí v aplikaci. Projekt Nesnězeno nabízí jídlo, které by restaurace nebo obchody jinak vyhodily, o polovinu levněji. Stačí, aby se zákazníci podívali na nabídku ve svém okolí a jídlo si pak přímo na místě vyzvedli. Pomocí projektu Nesnězeno tak Jakub Henni bojuje proti plýtvání, což je celosvětový problém. Například podle dat Organizace pro zemědělství a výživu vyhodí každý Evropan ročně až 115 kilogramů potravin.
Máme, analyzujeme to pořád. V tuhle chvíli je to přes čtyři sta tisíc balíčků se zbylým jídlem v České republice. Působíme ale i na Slovensku, v Maďarsku a začínáme v Rumunsku. Dohromady už jsou to víc než dva miliony zachráněných balíčků.
Drobné kulturní rozdíly tam jsou, ale ne zásadní, takže nemusíme koncept moc měnit. Aplikace funguje na všech našich trzích velmi podobně. Do budoucna ale zvažujeme rozšíření na vzdálenější trh, třeba i na jiný kontinent. Tam už to bude větší oříšek, budeme muset vzít v potaz i kulturní odlišnosti.
Na českém trhu přes 350 tisíc uživatelů. Celkově na všech trzích 850 tisíc.
Nabídka je docela bohatá, spolupracujeme s restauracemi, kavárnami, supermarkety, malými podniky, ale i s hotely. Máme tam i velké řetězce jako Penny nebo Starbucks. Občas dokonce i nějaké květinářství, které nabízí kvítka předtím, než uvadnou. Začínali jsme ale na menších restauracích a kavárnách, teprve později se to rozrostlo i do spolupráce s řetězci.
V tuhle chvíli máme v Česku něco málo přes tisíc aktivních partnerů. Letos nás čeká největší růst, chystáme se expandovat po celé republice do nových měst. Budeme také rozšiřovat spolupráci s jedním supermarketem.
Na to, jestli můžeme fungovat v nějaké malé vesničce, kde je jedna restaurace a jedna cukrárna, teď nedokážu odpovědět. Ale už jsme si vyzkoušeli různá malá městečka ve vzdálenějším okolí Prahy nebo Ostravy, kde máme třeba jen jednu pobočku spolupracujícího supermarketu – a funguje to dobře. Většina balíčků se vyprodá.
Přesně. Člověk tam vidí i vzdálenosti. Většina našich uživatelů si vybírá právě na základě polohy, protože nemáme žádný rozvoz. Pak je potřeba si balíček zakoupit v aplikaci, zaplatit ho kartou a vyzvednout na místě. Uživatelé si hodně vybírají balíčky v okolí svého domova nebo pracoviště, případně si ho vyzvednou po cestě domů. Třeba teď si můžu koupit jídlo, které si vyzvednu v šest, až půjdu z práce.
Podpořte Reportér sdílením článku
Nejvíc jí baví rozhovory se zajímavými lidmi.