Kdo na tebe bude zvědavej
18. února 2018
Reportér 02/2018 · Číslo 42Širokému publiku je známá především tím, že napsala scénář k divácky úspěšnému filmu Marie Terezie, v oboru médií však platí za legendu. Mirka Zlatníková od devadesátých let spoluvytvářela lifestylové časopisy, vedla Elle a zakládala Marianne; magazínům, módě a životnímu stylu rozumí jako málokdo v zemi. Přitom jí táta prorokoval, že na ni nebude nikdo „zvědavej“.
Ty skončíš v uhelných skladech u váhy – prorokoval kdysi otec Mirce nevábnou budoucnost. Nešlo přitom o jedinou průpovídku, na adresu její a jejích sester říkával také: „Myslíte si snad, že je zrovna na vás ve světě někdo zvědavej?“
Dnes je jasné, že se otec mýlil.
Úspěch jeho dcery Mirky Zlatníkové totiž do značné míry stojí na tom, že lidé na ni zvědaví jsou.
Nebo jinak řečeno – Mirka Zlatníková má velký cit pro věci, které zvědavost lidí vzbuzují. Už od devadesátých let úspěšně působí v médiích, zakládala a starala se o různé lifestylové časopisy, které zvědavost čtenářek a čtenářů prokazatelně vyvolávaly a vyvolávají. Jistě, šéfové v časopisech, novinách či televizi si vždycky myslí, že dobře vědí, co lidi zajímá, u Mirky Zlatníkové však nejde jen o domnělou schopnost, má ji potvrzenou empiricky.
Poslední takové potvrzení přišlo, když ona – ač scenáristiku nevystudovala – napsala scénář k divácky velmi úspěšnému dvojdílnému televiznímu filmu o habsburské panovnici Marii Terezii. Sledovaly ho více než dva miliony českých diváků, v dnešní době internetu a ohromné nabídky televizních kanálů jde vskutku o solidní číslo (pro srovnání: na poslední předvolební debatu Jiřího Drahoše a Miloše Zemana se dívalo 2,7 milionu). A to ještě pomíjíme velkou sledovanost v sousedních zemích, šlo totiž o koprodukci České televize, Rakouska, Slovenska a Maďarska.
Podpořte Reportér sdílením článku
V uplynulých letech působila jako redaktorka časopisu Forbes, kde se zabývala byznysem, rodinnými firmami a editovala sekci Investice.