Pozor na manipulaci k falešným investicím, říká manažerka České spořitelny

Post Image

Pozor na manipulaci k falešným investicím, říká manažerka České spořitelny

Play icon
17 minut

foto Tomáš Binter

Spořitelně se podařilo výrazně omezit počet kyberútoků, při nichž podvodníci z klientů lákali citlivá data. Novinkou jsou manipulace lidí ke zdánlivě výhodným investicím. „Vytvořili jsme speciální tým, aby tyto praktiky odhaloval a klienty varoval,“ říká členka představenstva České spořitelny Daniela Pešková v rozhovoru o kyberbezpečnosti, digitálním bankovnictví, finančních rezervách a roli žen v bankovnictví.

Jak platíte nejčastěji? Kartou, mobilem, hodinkami, nebo hotovostí?

Hodinkami ne, je to pro mě nepřirozený pohyb ruky. Takže střídavě klasickou kartou nebo mobilem, bude to tak půl na půl. Ale určitě elektronicky.

Klienti mají u České spořitelny přibližně tři miliony osobních účtů, více než dva miliony používají internetové a mobilní bankovnictví George. Je to z vašeho pohledu hodně, nebo málo?

Pokud to srovnáme s ostatními zeměmi, kde působí naše skupina Erste, je to spíše nadprůměrné. Češi jsou obecně velmi zdatní v používání digitálního bankovnictví. Mezi těmi třemi miliony účtů jsou třeba i děti, které ještě nemohou mít karty.

Nebo senioři, kteří digitální bankovnictví nepoužívají?

To je trošku mýtus. Senioři jsou u nás výrazně digitální. Nejstarší uživatel, který se loni hlásil do mobilního George, byl ve věku 103 let a přihlašoval se zhruba třikrát do měsíce.

Předpokládám, že drtivá většina klientů už dnes své elektronické bankovnictví obsluhuje z mobilu…

Dnes je to výrazně přes osmdesát procent. A poměr vzroste, až zanedlouho přesuneme potvrzování plateb z oddělené aplikace „George klíč“ do hlavní mobilní aplikace George. Na konci roku tak budeme mít přes dva miliony uživatelů.

Liší se nějak chování klientů, kteří obsluhují účty na desktopu, od těch, kteří to dělají v mobilním telefonu?

Ti desktopoví se v průměru přihlásí ke svému účtu pětkrát až šestkrát měsíčně, ti mobilní třicetkrát i častěji. V mobilním bankovnictví máme přes šedesát milionů přihlášení za měsíc.

Miliony schůzek

Projevil se nějak nárůst zájmu o mobilní bankovnictví na návštěvnosti poboček? Asi tam chodí méně lidí a méně často…

Podpořte Reportér sdílením článku