Moscow Mule: světový koktejl, který vznikl náhodou
21. prosince 2018
Na žebříčku nejoblíbenějších světových koktejlů je Moscow Mule hodně vysoko. Kombinace vodky, zázvorového piva a limetové šťávy se v měděném hrnku podává už téměř osmdesát let. Koktejl vznikl náhodou, když parta podnikatelů hledala odbyt pro své výrobky. Náhodě ovšem není ponechán základ, ruská vodka vyrobená podle těch nejvyšších standardů.
V historii se vodce nikde jinde na světě nedařilo tak jako v Rusku. Domácímu pálení se oddával kdekdo a není proto divu, že v 19. století vládl v carském Rusku v této oblasti chaos. Car Alexandr III. to chtěl změnit, a proto jmenoval vládní radu v čele Dmitrijem Ivanovičem Mendělejevem, slavným chemikem a vynálezcem periodické tabulky prvků. Úkolem rady bylo definovat recepturu pro výrobu kvalitní ruské vodky.
Vznikla tak závazná norma známá pod názvem „russkij standart“, která nařizovala používání kvalitní pšenice a nejjemnější ledovcové vody, vícenásobnou destilaci a filtraci přes dřevěné uhlí.
Nastavených podmínek se drží i současný výrobce vodky Russian Standard. Propojuje poctivé řemeslo s nejnovějšími poznatky. Spolupráce s vědci z petrohradské univerzity a vysoká kvalita vstupních surovin – pšenice z ruských stepí a měkké vody z Ladožského jezera, proces dvousetnásobné destilace, následné filtrace a závěrečné relaxace, kdy se vodka nechává odpočinout a uzrát, dává vzniknout perfektně čisté a jemné vodce.
Na začátku příběhu koktejlu Moscow Mule byli tři američtí podnikatelé, kterým se nedařil odbyt jejich výrobků: distributor vodky, dále majitel taverny, který si nevěděl rady s přebytkem zázvorového piva ve skladech, protože se zrovna stala hitem sladká zázvorová limonáda a konečně dědička továrny na měděné nádobí, na které se prášilo v regálech. Ti společně vytvořili dnes již legendární Moscow Mule.
V propagaci jim významně pomohl poválečný fotografický hit jménem Polaroid. Cestovali napříč Amerikou a fotili barmany pózující s koktejlem Moscow Mule. Jeden snímek nechali barmanovi na památku a druhý vzali s sebou, aby ho ukázali v dalším baru. Díky tomuto „virálnímu“ marketingu, jak by se dnes řeklo, se Moscow Mule stal záhy slavným a barmani se začali předhánět s originálními variacemi základní receptury.
Podpořte Reportér sdílením článku
Článek byl připraven redakčním týmem magazínu Reportér