Co jsme chystali roky, šlo v krizi za čtyři dny, říká koupelnový král
22. května 2020
22. května 2020
archiv
Tomáš Vala, generální ředitel rodinné firmy Siko koupelny a kuchyně, si na krizi nestěžuje. Poté, co otevřeli prodejny, narostly objednávky dokonce na vyšší úroveň než loni. Jak to bude dál se ale teprve uvidí. Pokud v červnu hodně poklesnou prodeje aut, za šest až devět měsíců to pocítíme i my, říká na základě vlastní zkušenosti z poslední krize v roce 2008.
Máme, kromě dvou prodejen na Slovensku, kde se otevírají nákupní centra pomaleji než v Čechách. Ale jde o dvě prodejny z padesáti, tak to není tak významné a velkoobchod tam probíhá.
První dva týdny byl pokles zájmu hodně cítit. Spíše jsme řešili výdeje předešlých objednávek. Pak se to začalo vracet zpátky. Z hlediska tržeb jsme maličko pod plány, ale v počtu nových objednávek, který se projeví v tržbách třeba za měsíc, jsme nad plánem. Ztráta se nikdy nedožene úplně, ale vypadá to pozitivně.
Otázka je, nakolik hraje roli, že když si v době krize objednáváte něco tak důležitého, co má vydržet deset dvacet let, tak jestli si raději neobjednáte u firmy s větší jistotou, že tady bude i za dvacet let. Než třeba u nějakých „www.rychlelevnekoupelny.cz“. To je vliv, který v krizích obecně bývá.
Pokud nepřijde druhá vlna, tak se budeme snažit jet v dalších měsících podle naplánovaných tržeb. Uvidíme, nakolik to bude reálné. Teď to podle objednávek vypadá, že je.
Hodně bude záležet, jak se rozjedou auta, elektronika. To jsou lakmusové papírky, které rozhodují o tom, jestli krize opravdu je nebo není. Pokud se za červen bude hlásit, že je meziroční pokles v prodeji nových aut o dvacet procent, tak to bude hodně špatné. Pokud tohle nenastane, tak bych byl optimista.
Podpořte Reportér sdílením článku
Má svůj web Ekonews věnovaný tématům udržitelnosti, ať už v byznyse nebo v praxi každého z nás.