Že mladí lidé nechodí k volbám, už snad neplatí, říká elegán z punkové rodiny
8. ledna 2023
8. ledna 2023
Zorganizovali první prezidentskou debatu v televizním formátu – na profesionálně nasvíceném a ozvučeném pódiu, s promyšlenou dramaturgií. Zúčastnilo se jí pět kandidátů, přímý přenos si v prosinci naladilo sto třicet škol a její záznam má nyní sedmnáct tisíc zhlédnutí. V zákulisí událost připravovala stovka mladých lidí, tím nejviditelnějším byl Oldřich Neumann – student žurnalistiky a současně saxofonista a zpěvák kapely Kašpárek v rohlíku.
Ano. Hledali jsme název atraktivní pro mladou generaci a původně jsme to chtěli pojmenovat Zavolíme, uvidíme. Zjistili jsme ale, že stejný slogan pro svoji volební kampaň použila nejmenovaná tuzemská politická strana už před patnácti lety. Tak jsme to zkrátili a doufáme, že ta souvislost tam zůstala.
Díky tomu, že šlo o první debatu, která přinesla z vizuálního hlediska vysoký standard, nebyl to velký problém. Do té doby se odehrály jen nějaké panelové debaty, kde kandidáti seděli u stolků. My jsme to udělali v televizním formátu, média pak využívala sestřihy i fotografie, které z toho vznikly. Kandidáty rovněž zaujalo, že budou moci oslovit specifickou cílovou skupinu – mladou generaci, především středoškoláky a vysokoškoláky.
Omluvil se, z pracovních důvodů. Až o několik dní později vydal jeho tým oficiální prohlášení, že do konce roku do žádných debat nepůjde. Zájem zúčastnit se debaty naopak projevili ti, kteří podle dosavadních průzkumů neměli šanci viditelněji zasáhnout do výsledků, a proto jsme je ani nepozvali.
Neuvěřitelně nám vyšla vstříc Smíchovská střední průmyslová škola a gymnázium. Celá akce se odehrála v tamním prostoru Next Zone, studenti nám v podstatě na klíč zajistili technickou a vlastně i produkční stránku vysílání. I tak to ale byly nervy, ve finále někteří z nás jeli nonstop. Já jako moderátor jsem se mohl aspoň dvě hodiny vyspat – mezi čtvrtou a šestou ranní.
Nemůžu ventilovat všechno, ale troufnu si říct, že v některých případech to změnilo naše vnímání, a to na obě strany – k lepšímu i k horšímu. Někdo třeba v kampani hází úsměvy, ale na místě to pak skřípe. Také přístup jednotlivých týmů se dost lišil. V některých panovala obrovská ochota, maily lítaly, komunikace působila srdečně. Jinde jsme to museli hodně urgovat, abychom se vůbec dočkali nějaké reakce.
Podpořte Reportér sdílením článku
Rád jezdí sbírat příběhy tam, kam ostatní novináři nezabloudí.