I nože podléhají módním trendům, říká výrobce legendární rybičky
8. prosince 2020
Možná jste ten nožík s typickou střenkou měli v dětství také. Má tvar rybičky a vyrábí se v severočeských Mikulášovicích (dříve Nixdorfu) přes 100 let. „Rybička je náš symbol, ale živí nás hlavně vyhazovací nože,“ říká Karel Ježek, místní patriot a majitel společnosti Mikov, která nožík vyrábí.
Pokud se budeme bavit o korunovém vyjádření, tak to není něco rozhodujícího. Je to pár procent z obratu. Pro nás má rybička především význam marketingový a reklamní: je to totiž image Mikova. Každý malý kluk i dospělý ji zná. A není to jen otázka mužů, poznávají ji i ženy. Je příjemné, když přijedeme na výstavu a přijde žena se synem a řekne, jé, vy máte rybičku, tu měl doma můj táta.
Rybičku vyrábíme po celý rok, ale hodně ji prodáváme třeba před Vánocemi, je to ideální reklamní dárek pro partnery. Navíc je za relativně málo peněz a dají se na ní udělat jakékoliv reklamní záležitosti. Nejen na čepeli, ale i na i střence. Na střenku se dají dát třeba kamínky od Swarovského.
Asi čtvrt milionu.
Platí to pro bývalé Československo, v zahraničí ne. Ale stává se nám, že když v zahraničí nůž ukážeme, třeba na výstavě nebo při obchodním jednání, tak zaujme provedením. Ne tradicí, ale provedením, protože se vejde do kapsy a je praktický.
Mikov
Investiční rybička je vyrobená jako limitovaná edice. Každá rybička je originální provedením, je tam použita damascénská ocel. Navíc investiční rybičky, které vyrobíme, mají unikátní číslo, jsou vlastně evidované. Víme, kdo a kdy je koupil, jsme schopni u konkrétního kusu provést jakoukoliv úpravu. Od doby, kdy jsme s investičními rybičkami začali, tak se těch zlatých prodalo několik desítek kusů. A v poslední době se zájemců objevuje překvapivě hodně. Představuje to pro ně možnost, kam uložit peníze. Často tyto rybičky kupují lidé, kteří je dávají jako dárek k narozeninám, případně svým dětem nebo vnoučatům s tím, že je to investiční záležitost. Počítá se s tím, že až se třeba jejich vnučka bude vdávat, tak řekne, že tohle dostala k narozeninám od dědečka a že dnes už to nemá hodnotu dvě stě tisíc, ale dva miliony.
Mikov
Podpořte Reportér sdílením článku
Pracuje jako ředitel médií společnosti Internet Info.