Myčka, pračka, lednička. Svatá trojice pro úspory

Post Image

Myčka, pračka, lednička. Svatá trojice pro úspory

Play icon
24 minut

foto Tomáš Binter

Lidé někdy podceňují, jak moc elektřiny a vody jim mohou ušetřit moderní přístroje, říká Christof Jaeger, generální ředitel českého a slovenského zastoupení společnosti BSH Home Appliances Group, pod kterou spadají například značky Bosch, Siemens a Gaggenau. Muž, který to vzal z Německa do Česka zhruba dvacetiletou oklikou přes Jižní Afriku, Turecko, Singapur a Čínu.

Máte za sebou první měsíce na českém trhu. Překvapil vás něčím?

Pozoruhodné jsou pro mě zejména dva aspekty. Prvním je velmi rozvinutý online prodej domácích spotřebičů, v tom Česko překonává i východní Asii, kde jsem působil předtím. A druhým je mimořádně silná pozice tuzemských značek. V jiných zemích obvykle dominují trhu mezinárodní hráči, tady jsou to místní výrobci.

Před příchodem do Česka jste působil dlouhá léta v Singapuru a Číně. Jak moc se práce šéfa pro Česko a Slovensko liší od těch předchozích?

Měl jsem v rámci naší firmy už řadu různých rolí. Ta současná se nejvíce podobá období před čtrnácti patnácti lety, kdy jsem sídlil v Singapuru a byl odpovědný za řadu lokálních trhů v asijských zemích, ale také za Austrálii a Nový Zéland.

Co vás lákalo k návratu do Evropy?

Když se ta možnost objevila, myslel jsem především na děti. Jsem původem Evropan, ale naše děti nikdy předtím v Evropě nežily. To se nyní změnilo, a Praha je ještě k tomu skvělým výchozím bodem pro cesty po celém kontinentu.

Jak staré máte děti a co tady teď dělají?

Synovi je devatenáct, dokončil svou školu v Číně a nyní začíná studovat tady v Praze. Dceři je patnáct, chodí tu do mezinárodní školy, ještě jí zbývají dva roky k dokončení. A pak se uvidí, kam ji její další zájmy zavedou.

Zpomalení po covidu

Poslední tři roky můžeme označit jakkoli, ale určitě ne jako normální či běžné. Jak se projevily v byznysu domácích spotřebičů?

Na začátku covidu panovala všude obrovská nejistota, nikdo nevěděl, co se bude dít zítra, natož za měsíc. To se pochopitelně týkalo i našeho byznysu. Ovšem když se teď ohlédneme zpátky, vidíme, že to pro domácí spotřebiče rozhodně nebylo špatné období. Většina lidí trávila mnohem více času doma, přitom přišli na to, že by si chtěli své domácnosti vylepšit. Z největší části se to týkalo kuchyní, které se v mnoha případech poslední dobou opět stávají hlavními komunikačními centry domácností.

Nejednalo se ale především o urychlení poptávky, která by se stejně dostavila, jen v pozdějších obdobích a letech?

Podpořte Reportér sdílením článku