Proč, proboha, ve třídě nemluví anglicky?
6. února 2022
Reportér 02/2022 · Číslo 90Proč, proboha, ve třídě nemluví anglicky?
6. února 2022
Reportér 02/2022 · Číslo 90Proč, proboha, ve třídě nemluví anglicky?
Distanční výuka otevřela rodičům oči: uvědomili si, jak náročné povolání učitele je. Online vyučování současně umožnilo nahlédnout pod pokličku. Přímo z obýváků mohli rodiče zjistit, jakými metodami se ve třídě učí. A tady už bych superlativy tolik nehýřila. Poznala jsem například, jak málo se za posledních třicet let změnila výuka jazyků.
Jaké další písmenko doplníme do prázdných políček? – ptá se z dětského pokoje hlas učitele z počítačové obrazovky.
„A,“ odpovídá jedno z dětí.
„Správně, A tam je,“ pochválí žáka učitel.
Hodina poklidně plyne, děti postupně doplní všechna písmena. Učitel je znovu chválí. Zdá se, že úkol byl splněn a mise procvičovací hodiny také. Úsměv mi ztuhl až ve chvíli, kdy jsem zjistila, že nejde o procvičování v hodině češtiny, ale o lekci angličtiny.
Za celou dobu jsem totiž neslyšela ani jedno anglické slovo.
Podpořte Reportér sdílením článku
Pracuje v České televizi, dříve působila v Českém rozhlase.