Počítačové hry: Chemie samorostů

Ukázka ze hry Samorost 3.

foto Amanita Design.

O tom, jak vznikala v Brně počítačová hra Samorost 3 a kdo jsou její tvůrci.

Jakožto hudebník jsem byl součástí příprav počítačové hry Samorost 3, kterou jsme po pěti letech konečně dokončili. Zaujalo mě, jak často v souvislosti s naším výtvorem padají slova jako „blázni“, „šílenci“ a „úleťáci“. Co k tomu říct?

Jakub Dvorský, šéf studia, má odmalička zalíbení v muchomůrkách červených (Amanita muscaria), které rád pojídá čerstvě utržené. Své postpubertální psychedelické období má ale dávno za sebou, ozvěnou zůstává jen jméno prvorozené dcery: Mariánka.

Jistou roli v Kubově „mytologii“ snad sehrál ještě Blín, kolega animátor Václav Blín.

Výtvarníkem je Áda Lachman. Je tak hustej, že když dělal hru Machinárium, kreslil ji (ač pravák) levou rukou, jinak by to bylo příliš dokonalé.

Největším „samorostem“ je zřejmě náš programátor Oldes, který žije s rodinou v asi nejmenším brněnském domku. Naštěstí mají ještě dodávku se solárním panelem, kterou používají jako mobilní extenzi svého obydlí. Na jedné z posledních cest si srandy moc neužili – ráno jim tam někdo nastříkal uspávací plyn a ukradl počítač s rozpracovaným kódem ke hře. Od té doby zálohuje pravidelněji.

Dalším členem je Tomáš Dvořák, což nejsem já, ale dost se to plete, navíc když na hře pracuje jako zvukař.

No a společná práce je jistě výslednicí našich osobností. Především si ale myslím, že je to věc vzájemné interakce – chemické reakce samorostů.

TOMÁŠ DVOŘÁK alias FLOEX, SKLADATEL, KLARINETISTA A PRODUCENT, SPOLUPRACUJE S HERNÍM STUDIEM AMANITA DESIGN.

Podpořte Reportér sdílením článku