O nákupu většiny aut rozhodují ženy

Post Image

O nákupu většiny aut rozhodují ženy

Play icon
16 minut

foto archiv firmy Peugeot

Automobilový průmysl prožívá největší revoluci za poslední dekády. I tak v něm ovšem přetrvává vztah zákazníků k designu aut nebo potěšení z řízení, říká Linda Jackson, šéfka automobilky Peugeot. Zdůrazňuje, že o nákupu většiny vozů ve skutečnosti rozhodují ženy. Proto by podle ní bylo dobré, aby bylo i u výrobců v klíčových pozicích více žen.

Peugeot 208 loni poprvé překonal VW Golf a stal se nejprodávanějším autem v Evropě. V čem podle vás spočívá atraktivita těchto vozů pro evropské zákazníky?

U auta je vždy důležité, aby zákazníkům vyhovovala velikost a také vzhled. V Peugeotu používáme pro popis aut slovo allure, tedy přitažlivost. A pro mě je toho model 208 velmi dobrým příkladem. Zvenčí je to atraktivní a moderní auto a uvnitř má i-Cockpit, což je pro nás prvek, který odlišuje naše vozy od konkurence. Zároveň se velmi dobře řídí. Je to prostě správné auto.

O malých vozidlech typu Peugeotu 208 se v souvislosti se stále neschválenou regulací Euro 7 mluví jako o ohrožené skupině. Opravdu pro ně představuje norma v navržené podobě vážné nebezpečí?

Záleží na tom, o jakých trzích mluvíte. České republiky se to zatím moc netýká, ale v řadě zemí už se prodávají ve velkých počtech elektrické vozy a i mezi nimi se modelu e-208 daří velice dobře. K tomu chystáme model s pohonem typu mild-hybrid. To všechno děláme proto, abychom udrželi nabídku malých automobilů, které jsou v mnoha částech Evropy základem vozového parku. V případě regulace Euro 7 bude záležet na její konkrétní podobě a také termínu platnosti.

Přečtěte si také

Jak se vy osobně díváte na současné debaty o normě Euro 7? Souhlasíte s názorem, že je vzhledem k ostatním plánům (zrušení motorů na naftu a benzin do roku 2035) vlastně tak trochu nadbytečná?

Tím, že stále ještě neznáme (v době konání rozhovoru – pozn. red.) finální podobu této normy, bylo by těžké ji komentovat. Obecně ale platí, že evropský trh směřuje k elektrickému pohonu a nyní jsme v určité přechodové fázi. A my si musíme být jistí, že zákazníkům dovedeme nabídnout auta, která jim v této době vyhovují. Proto máme nyní vedle sebe v nabídce auta na elektřinu, se spalovacími motory, hybridním pohonem. Vedle toho také zkoumáme, jaké možnosti nabízí takzvaný e-fuel (palivo pro spalovací motory získávané chemickými procesy ze vzduchu a vody – pozn. red.), který může být řešením pro část stávajících motorů. Jako výrobce se samozřejmě o konečnou podobu Eura 7 velmi zajímáme, protože nás může hodně ovlivnit. Nicméně ještě důležitější pro nás je, abychom měli pro zákazníky co nejlepší paletu řešení, která bude odpovídat jejich potřebám.

Podpořte Reportér sdílením článku