Zážitky z minulosti mě hnaly pořád vpřed, říká Tamara Kotvalová
13. listopadu 2022
Reportér 11/2022 · Číslo 99Zážitky z minulosti mě hnaly pořád vpřed, říká Tamara Kotvalová
13. listopadu 2022
Reportér 11/2022 · Číslo 99Zážitky z minulosti mě hnaly pořád vpřed, říká Tamara Kotvalová
Zdá se, jako by její firma Carollinum byla imunní vůči všem krizím. Tržby i zisk stále stoupají, covidu či inflaci navzdory. Tamara Kotvalová ale vysvětluje, že důležitější než čísla jsou pro ni atmosféra ve firmě a neustálý rozvoj. Říká zároveň, že kdyby si v mládí neprošla velmi drsným obdobím, nejspíš by takovou firmu nikdy nevybudovala.
Firma se musí pořád rozvíjet. Potřebuje mít nové projekty, aby to motivovalo lidi, kteří u nás pracují. A mojí rolí je ty nové projekty přinášet, ať je to získání nové značky do našeho portfolia, nebo třeba budování nového obchodu. Kvalitní fungování týmu a dobré nové projekty považuji za důležitější než přesná čísla obratu a zisku.
Ty nejsilnější značky už u nás jsou a najít další, která by byla silná a zároveň měla potenciál na českém trhu, není úplně snadné. Ale jde to.
Už je docela vyvinutý, máme zde docela početnou a v oboru hodinek a šperků dobře vzdělanou klientelu. Ale pořád u nás není tak velká kupní síla jako v západní Evropě. Takže musíme hledat správné řešení pro náš trh. Portfolio značek i obchodů také neustále optimalizujeme.
Pozice jednotlivých značek se v průběhu času mění. Můžeme říct, že jsou na trhu tři stálice – Rolex, Patek Philippe a Cartier –, ty mají své místo jisté. U těch ostatních více záleží na popularitě konkrétních modelů hodinek. Takže na jedné straně značky získáváme a na té druhé naopak některé pouštíme.
Hodinářský byznys je v tomto směru konzervativní a musím říct, že se mi to líbí. Neprodáváme zákazníkům jen špičkový výrobek, ale také zážitek spojený s jeho převzetím. Jsem ráda, že k nám klienti osobně chodí, že s nimi mohu přímo komunikovat. To je na tomto druhu podnikání hezké.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.