Kdo neroste, pomalu umírá
6. února 2022
Reportér 02/2022 · Číslo 90Kdo neroste, pomalu umírá
Na začátku posílal ze studií na Floridě balíčky kamarádům. Teď má firmu, která zajišťuje rozesílání zboží pro dva tisíce e-shopů. ShipMonk sídlí v Americe, jeho technologie se vyvíjejí v Česku. Před rokem zaplatili investoři za zhruba poloviční podíl přes sedm miliard korun. Jan Bednář má ovšem namířeno ještě mnohem dál.
Dalo mi to určitou jistotu. Už se nemůže stát, že z podnikání po letech snahy nic nebude. A také mě to přimělo trochu víc „zmanažerovatět“. Jak firma roste, musím mnohem více věcí delegovat a spolehnout se na profesionalitu týmu.
Je to obrovský rozdíl. Každý rok je vlastně ta firma jiná. Na začátku je zakladatel u všech detailů a postupem času je potřeba budovat strukturu firmy a vybírat správné lídry pro jednotlivé pozice. To je naprosto klíčové.
Zajišťujeme logistiku pro malé a střední e-shopy.
Zpravidla takové, které prodávají produkty vlastní značky, tzv. brands. Mohou to být například módní značky, kosmetika, sportovní vybavení, zavazadla nebo třeba čaj. Jsou jich spousty.
Náš systém je propojen se všemi kanály, kde se příslušná značka prodává. Tedy nejen přímo s jejich e-shopem, ale také s tržišti, jako je třeba Amazon. Pokud si zákazník na kterémkoli z těchto míst něco koupí, přijde k nám objednávka, my ji převezmeme, zboží zabalíme a pošleme přímo koncovému zákazníkovi. Veškeré zboží je v našich skladech a my jej odbavujeme. Pro ty značky, které se prodávají i v běžné maloobchodní síti, zařizujeme i zásobování obchodů. Značky se mohou soustředit na marketing a prodej zboží, o zbytek se postaráme my.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.