Mít rodinnou značku je to největší štěstí
9. února 2020
Reportér 02/2020 · Číslo 66Mít rodinnou značku je to největší štěstí
9. února 2020
Reportér 02/2020 · Číslo 66Mít rodinnou značku je to největší štěstí
Před třiceti lety, zkraje roku 1990, spoluzakládal firmu Nitro Snowboards. Vybudoval z ní jednu z hlavních značek celého odvětví. V tvrdého byznysmena se však Tommy Delago nikdy nepřerodil. Mluví o tom, že není potřeba vymačkat ze všeho co největší zisk a že důležitější je mít svobodu a dělat si věci po svém.
Přišlo období dalšího růstu zájmu. Zhruba před pěti lety byl trh s prkny ve svém nejnižším bodě. Od té doby vidíme opětovný nárůst celého odvětví a potvrzují to i naše obchodní čísla. Roste nejen prodej, ale i kvalita zákazníků.
Od poloviny devadesátých let až třeba do roku 2010 byl snowboarding velmi módní. V té době si kupoval vybavení na prkno kdekdo, i když třeba jezdil jen minimálně, nebo dokonce vůbec. Markantní to bylo zejména na asijských trzích. Dnes je situace jiná, až na výjimky investují do prken a vybavení ti, kteří pak opravdu jezdí.
Proto jsou to z našeho pohledu perspektivnější zákazníci. Pro každého výrobce je samozřejmě skvělé, když v období módní vlny prodá co nejvíce. Ovšem z dlouhodobého hlediska jsou důležití hlavně ti, kteří nakupují opakovaně.
Před lety to byl sport pro lidi pod třicet, dnes máme jezdce, kterým je hodně přes padesát, nebo i přes šedesát. Kdybychom dříve řekli o nějakém produktu, že je určen pro lidi přes čtyřicet, byla by to sebevražda. Nikdo nechtěl výbavu pro starší lidi, každý se chtěl cítit mladě. To se ale mění. Děláme část prken, která jsou pro starší jezdce, kteří nechtějí dělat kdovíjaké komplikované skoky a ježdění si zkrátka užívají.
Byla to kombinace řady důvodů. Zimní sporty zdražily. Nároky lidí na střediska, hotely, kvalitu lanovek, úpravu sjezdovek vzrostly, každý očekával perfektní servis. Střediska tak hodně investovala, a to se pak promítlo do cen permanentek, ubytování i ostatních věcí okolo.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.