Zásnuby s PPF nevyšly. Kam zamíří Moneta?
7. dubna 2019
Reportér 04/2019 · Číslo 56Zásnuby s PPF nevyšly. Kam zamíří Moneta?
7. dubna 2019
Reportér 04/2019 · Číslo 56Zásnuby s PPF nevyšly. Kam zamíří Moneta?
Jednání o spojení Monety s Air Bank a českým a slovenským Home Creditem skončila neúspěšně. Kterým směrem se teď banka pod vedením Tomáše Spurného vydá? A může se plán na fúzi ještě vrátit do hry? Rozhovor s bankéřem, jenž už po maturitě emigroval ze socialistického Československa, protože si chtěl žít po svém, aniž mu někdo bude říkat, co je správné a co ne.
Mnohem raději mám psy než kočky, v čemž jsem, myslím, v souladu s běžnými českými statistikami.
Náš kocour dělá dobrou práci, pomáhá nám udržovat kontinuitu. GE Money Bank měla znalost značky kolem 50 procent, my dnes máme s Monetou zhruba 40 procent, což po necelých třech letech není špatné. Dokud nás bude kocour v dobrém slova smyslu propojovat s minulostí, necháme si ho.
Moneta od vstupu na burzu drží strategii organického růstu. A čísla ukazují, že to funguje. V roce 2018 rostl objem vkladů českých domácností zhruba o deset procent, u nás to bylo kolem čtrnácti. Úvěry v retailovém bankovnictví rostly o osm procent, a u nás to bylo nějakých dvacet.
Nepůsobíme v oblasti korporátního bankovnictví, ale zaměřujeme se na malé podnikatele. Ať už jsou to bílé, či modré límečky. To je náš druhý pilíř, vedle banky pro domácnosti jsme i bankou pro lidi, kteří se živí vlastníma rukama či vlastním mozkem. V této oblasti rosteme v úvěrech více než šedesátiprocentním tempem.
Zaměřením na tyto dva pilíře se snažíme řešit dlouhodobý problém banky. Monetě, respektive předtím GE Money, více než osm let klesaly úrokové výnosy. Proto jsme se snažili najít takové oblasti trhu, v nichž budeme schopni konkurovat a úspěšně růst.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.