Logo

Čeští klienti jsou na špici v moderních technologiích

Post Image

Čeští klienti jsou na špici v moderních technologiích

Play icon
18 minut

foto Tomáš Binter

Banku v mobilu bude mít úplně každý, tak jako kdysi vkladní knížku, říká šéf České spořitelny Tomáš Salomon, čerstvý držitel titulu Bankéř roku. Digitální bankovnictví podle něj už zdaleka není jen výsadou mladých. Svědčí o tom i příklad jeho třiaosmdesátiletého otce. Rozhovor o penězích, technologiích, hypotékách i o tom, zda se máme dobře.

Jedním z důvodů, proč vám porota udělila titul Banka roku, byla „evangelizační“ role spořitelny v masovém zavádění digitálního bankovnictví. Jak jste s ním daleko? Kolik klientů už přešlo na nový systém George?

Na George přešlo už více než milion klientů, stejně tak se jich více než milion zapojilo do služby Moje zdravé finance. Pro mne to jsou komplementární služby. Digitální bankovnictví už dnes není žádným „alternativním kanálem“ pro mladé, ale běžnou a nutnou součástí standardních služeb. Ostatně zhruba třetina klientů našeho internetového bankovnictví je ve věku nad šedesát let.

Opravdu nad šedesát?

Ano, a není na tom nic divného. Stárnutí se nikomu z nás nevyhýbá, sám už jsem také v kategorii 50+, a přitom používám internet banking od doby, kdy vznikl. Není tedy divu, že část dnešních šedesátníků obsluhuje své účty přes internet více než dvacet let. A nejde jen o šedesátníky. Mám třiaosmdesátiletého otce a ten používá digitální bankovnictví více jak patnáct let.

A čí služby otec využívá? Vaše?

Vždycky používal služby té banky, kde jsem pracoval. Takže dnes na internetu a v mobilu používá George, ale pamatuji si, jak jsem mu před lety během svého angažmá v GE Capital představoval tamní internetovou banku.

Když už jsme u osobních zkušeností, využíváte i vy sám poradenství pro své osobní finance?

Mám svého privátního bankéře a zhruba jednou za dva měsíce si sedneme a řešíme jak oblast investic, tak i potenciální úvěrování. Jako vzorný klient mám totiž u spořitelny uzavřenou i hypotéku.

Není nervózní z toho, že se má starat o peníze svého ředitele?

Neřekl bych. Naši osobní bankéři mají spoustu zkušeností z práce s mnohem náročnějšími klienty, než kdy budu já, byť v roli ředitele banky. Zároveň musím říci, že jsem se službami svého bankéře velice spokojen.

Jak vypadá typické chování „digitálního klienta“ vaší banky? Co a jak často řeší na internetu a jak často a za čím jde do pobočky?

Podpořte Reportér sdílením článku