Čeští klienti jsou na špici v moderních technologiích
9. prosince 2018
Reportér 12/2018 · Číslo 52Čeští klienti jsou na špici v moderních technologiích
9. prosince 2018
Reportér 12/2018 · Číslo 52Čeští klienti jsou na špici v moderních technologiích
Banku v mobilu bude mít úplně každý, tak jako kdysi vkladní knížku, říká šéf České spořitelny Tomáš Salomon, čerstvý držitel titulu Bankéř roku. Digitální bankovnictví podle něj už zdaleka není jen výsadou mladých. Svědčí o tom i příklad jeho třiaosmdesátiletého otce. Rozhovor o penězích, technologiích, hypotékách i o tom, zda se máme dobře.
Na George přešlo už více než milion klientů, stejně tak se jich více než milion zapojilo do služby Moje zdravé finance. Pro mne to jsou komplementární služby. Digitální bankovnictví už dnes není žádným „alternativním kanálem“ pro mladé, ale běžnou a nutnou součástí standardních služeb. Ostatně zhruba třetina klientů našeho internetového bankovnictví je ve věku nad šedesát let.
Ano, a není na tom nic divného. Stárnutí se nikomu z nás nevyhýbá, sám už jsem také v kategorii 50+, a přitom používám internet banking od doby, kdy vznikl. Není tedy divu, že část dnešních šedesátníků obsluhuje své účty přes internet více než dvacet let. A nejde jen o šedesátníky. Mám třiaosmdesátiletého otce a ten používá digitální bankovnictví více jak patnáct let.
Vždycky používal služby té banky, kde jsem pracoval. Takže dnes na internetu a v mobilu používá George, ale pamatuji si, jak jsem mu před lety během svého angažmá v GE Capital představoval tamní internetovou banku.
Mám svého privátního bankéře a zhruba jednou za dva měsíce si sedneme a řešíme jak oblast investic, tak i potenciální úvěrování. Jako vzorný klient mám totiž u spořitelny uzavřenou i hypotéku.
Neřekl bych. Naši osobní bankéři mají spoustu zkušeností z práce s mnohem náročnějšími klienty, než kdy budu já, byť v roli ředitele banky. Zároveň musím říci, že jsem se službami svého bankéře velice spokojen.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.