Klient je v bance větším pánem než kdykoli dřív
11. března 2018
Reportér 03/2018 · Číslo 4311. března 2018
Reportér 03/2018 · Číslo 43Zákazníci očekávají, že banka všechno vyřídí za pár minut. A na nás je, abychom jejich přání splnili, říká Petr Brávek, jeden ze dvou Čechů v představenstvu Erste Group Bank. Jak bankovní skupina, do které patří i Česká spořitelna, přechází do digitálního věku? Co to přinese klientům? A proč kvůli tomu šéfové sedí spolu?
Vychází to z konceptu, že lidé musí spolupracovat. Moderní bankovnictví znamená, že se velmi prolínají jednotlivé role. A pokud chceme, aby jednotlivé profese uvnitř banky pracovaly společně, je potřeba, aby to bylo vidět už od nejvyššího vedení.
Zatím ne. A často to překvapí i lidi ze špičkových technologických firem, které s námi spolupracují. Tam je tenhle koncept obvyklejší, ale u banky to nečekají. Ve skutečnosti je ale společné sezení jen krokem přes vlastní ega, daleko větší změnou je proces digitalizace, kterým banka prochází. A je dobře, že je znát, že to s přechodem na banku digitálního věku myslíme vážně.
Erste je na rakouském trhu považována za banku s nejlepším elektronickým bankovnictvím. Produkt George, jehož zavádění jsme loni v listopadu dokončili, se stal standardem pro to, jak by mělo elektronické bankovnictví vypadat. A jsem rád, že se stejnou aplikací, na jejímž vývoji se významně podíleli i čeští odborníci, dovedeme jít i na český a slovenský trh.
Zatím má George v pilotním provozu na českém trhu tři sta tisíc uživatelů a funguje dobře. Věřím, že až během jara produkt masověji zavedeme, bude úspěšný i u českých klientů.
V Česku má daleko větší úspěch mobilní aplikace, lidé více žijí s mobilem. A ukazuje se, že to už zdaleka není jen transakční aplikace – tedy že by lidé přes elektronické bankovnictví jen posílali peníze –, ale využívají i další funkce, vyřizují si tak úvěry, investují. V podstatě tak nahrazují podstatnou část veškeré komunikace s bankou.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.