Inovátoři: Slet virtuálních kouzelníků
4. června 2017
Reportér 6/2017 · Číslo 34Jejich práci sledují stovky milionů lidí po celém světě. A platí je za ni ty největší světové firmy. V polovině května se do Česka sjeli mágové sociálních sítí z celého světa. Přilákala je unikátní konference Engage Prague, která prý jinde nemá obdoby.
Sobota, pět hodin odpoledne. V prvním patře zámku Zbiroh sedí asi třicet lidí z celého světa. Hrají Powerpoint karaoke a baví se. Hráč, který stojí před ostatními, si vybere téma, o kterém musí mluvit – jenže za ním na plátně se střídají prezentace z různých jiných přednášek: on by se měl přitom stále držet svého tématu a současně reagovat na to, co svítí nad ním. Na první pohled to vypadá jako poněkud ujetá manažerská zábava. Ale ono je to místy vážně vtipné. Když přednášející dáma vytáhne téma sex v důchodu a za ní vyskakují obvyklá prezentační hesla o zvyšování výkonů, orientaci na cíl a motivaci týmu, smích už je hodně hlasitý.
Ta zhruba třicítka lidí, kteří se v zámecké místnosti chechtají, představuje v reálném světě velké hvězdy světa virtuálního. Je tu internetový guru koncernu Nestlé, digitální manažerka Bílého domu z dob manželů Obamových, jsou tu lidé z firem, jako jsou PepsiCo, Pfizer, Desigual nebo Canon, ale také z vesmírné výzkumné agentury NASA, velkých světových médií, reklamních agentur a sociálních sítí. Ti všichni se do České republiky sjeli na konferenci Engage, která se odehrávala předchozí den v pražském Foru Karlín.
Svým obsazením i provedením je Engage ve svém oboru jedinečná. Právě možnost strávit čas s dalšími řečníky je jedním z důvodů, proč tolik zajímavých přednášejících kývne na pozvání, které dostane od organizátorky konference Kláry Honzíkové. Druhým důvodem je vysoká úroveň konference a třetím pak pravděpodobně samotná Klára. Energická mladá dívka s komunikačním portem v uchu a mobilem v ruce celou konferenci organizuje a řídí. Stíhá mluvit se všemi vystupujícími, koordinovat desítky dobrovolníků i dodavatelské firmy. Před pěti lety ji najal Jan Řežáb ze Socialbakers pro organizování konferencí různě po světě. A zjevně to byl dobrý tah.
Chtěl jsem část konference trávit s ní v organizačním zákulisí, ale po pár desítkách minut jsem ji přestal stíhat. Na výsledku je ale tohle extrémní nasazení vidět.
Navštívil jsem za život určitě desítky, pravděpodobně však spíše stovky různých konferencí a Engage patří k těm vůbec nejlepším, co jsem kdy viděl. Obsazením, dramaturgií, rozmanitostí příspěvků, ale i celkovou choreografií a organizací v zákulisí. Podobně mluvili i vystupující, kterých jsem se ptal na důvod, proč přijeli do Prahy a navíc bez nároku na honorář. „Konference od Socialbakers bývají výborné a ta v Praze je vůbec nejlepší, na které jsem kdy byla,“ říká Sabeen Hafsa Ahmad, ředitelka digitální strategie Publicis New York.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.