Logo

Právník velí: Na značky!

foto Mare

Léta zprostředkovává a zařizuje investice jiným, teď se pustil i do svých vlastních. Právník Jaroslav Havel chce vybudovat velký byznys ve světě módních značek. K armádě právniček a právníků mu tak postupně přibývají i šiky prodavaček a prodavačů. A když to půjde podle plánu, budou se jim pod rukama točit ještě větší peníze než ve světě razítek a smluv.

Jaký byl podle vás nejpozoruhodnější velký obchod na českém trhu v uplynulém roce 2016?

Za velmi zajímavé považuji vlastnické změny v EPH. Je to pozoruhodné velikostí transakce i tím, že jde o faktické završení tažení Daniela Křetínského od nuly až téměř ke stoprocentnímu vlastnictví.

U jaké nejzajímavější transakce v loňském roce byla vaše kancelář?

Dělali jsme mnoho zajímavých transakcí. Radili jsme například řetězci Ikea při prodeji vybraných obchodních center v Evropě nebo jsme poskytovali komplexní poradenství slovenské společnosti Železiarne Podbrezová při prodeji Žďasu do rukou čínské CEFC. Zastupovali jsme společnost Sekyra Group v rámci projektů Rohan a Smíchov. Za zmínku stojí také poradenství ČSOB při akvizici VB Leasing SK, což byla významná transakce na slovenském leasingovém trhu. Pro nakladatelství Albatros Media jsme dokončili tři transakce, mimo jiné akvizici knižního byznysu dánského nakladatelství Egmont.

Osobně mne zaujal těsně před Vánocemi i obchod, kdy Albatros manželů Horákových převzal Knihu Zlín, známou vydáváním severských detektivek.

Manžele Horákovy znám již dlouho. A když začali své soukromé podnikání, vybrali si nás jako svou kancelář, byli jsme s nimi u všech transakcí. Vybudovali velkou a úspěšnou skupinu a věřím, že ještě zdaleka není konec.

Máte přes 180 právníků, řešíte tisíce případů ročně. O kolika z nich může mít alespoň rámcový přehled šéf kanceláře?

Při výběru a přijímání nových klientů vím o všem. O drtivé většině případů našich top 100 klientů také. Ovšem neřeším detaily těch případů, pokud si to sami klienti nevyžádají nebo o to nepožádají kolegové.

O čem se klienti nejčastěji chtějí přímo poradit?

Nemusí to být ani velké transakce, ale třeba věci, které se dotýkají jich osobně. Bývají to také strategické záležitosti nebo chtějí získat reference na protistranu v nějakém obchodu. V tom je výhoda velké kanceláře s určitou historií, protože máme velkou sumu kontaktů, zkušeností a znalostí.

Je nějaký typ případů, který vám je osobně nejbližší a který vás baví?

Podpořte Reportér sdílením článku