Češi a čokoláda aneb Někdo to rád hořké
11. prosince 2016
Reportér 12/2016 · Číslo 28Na Vánoce se v Česku netěší jen děti, ale minimálně i jeden úplně dospělý Dán. Torben Emborg je generálním ředitelem Nestlé Česko, největšího výrobce cukrovinek v zemi. A v předvánočním období má jeho firma vůbec největší obraty. Pomáhají tomu i klasické kolekce, česká národní specialita.
Kupují, je to velice specifický zvyk, zdobit si vánoční stromky sladkostmi. Čokoláda má v Česku na Vánoce dlouhou a silnou tradici. Jako výrobce kolekcí jsme samozřejmě rádi.
V severských zemích bývá zvykem, že si lidé na stromky věší malé taštičky se sušenkami. Ale česká podoba této tradice s čokoládovými figurkami je, myslím, jedinečná.
Těžko říci, lidé v Česku možná měli pocit, že jedí čokolády až příliš. Co vidíme docela jasně, je, že se lidé obracejí ke kvalitnějším čokoládám. Nekupují je možná často, ale když kupují, tak lepší. V Česku se také daří dalším cukrovinkám, i proto možná není spotřeba čokolády tak vysoká.
Ano, tam je spotřeba na hlavu stabilní, s neustále mírně rostoucím podílem želé.
Je mnoho zajímavých statistik, kterými bych mohl vaše čtenáře pobavit. Ve skandinávských zemích je extrémně vysoká spotřeba kávy na hlavu. Ale platí to i pro zmrzlinu. Asi by málokdo čekal, že se zrovna v severských zemích jí nejvíce zmrzliny. U čokolády jsou to Němci a Britové. Pravda také je, že v Británii je mnohem výraznější problém s obezitou než jinde.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.