Náš úkol je pomáhat lidem k prosperitě
7. srpna 2016
Reportér 08/2016 · Číslo 24Tenhle muž má za sebou skutečně pestrou kariéru. Věnoval se vlastnímu podnikání i vedení velkých firem. Pracoval v Česku i na Slovensku. Od letošního roku stanul v čele České spořitelny. Kam by měla banka pod jeho vedením zamířit? A jak to poznají klienti?
Ten rok by se dal rozdělit do dvou částí. Než jsem se oficiálně ujal funkce od ledna letošního roku, měl jsem pár měsíců, kdy jsem se mohl ještě připravovat. To bylo velmi užitečné.
Někteří lidé říkají, že teprve po roce začne člověk vnímat a chápat Českou spořitelnu ve všech rozměrech. Já jsem předtím vedl firmy, které nebyly malé, tisíc, dva tisíce lidí. Ale stejně je ten rozdíl obrovský. Finanční skupina České spořitelny má přes deset tisíc lidí a obrovskou šíři záběru. Součástí té funkce jsou i různé společensko-politické povinnosti. Je jiné, když řídíte řekněme pátou banku na trhu než banku, která je vnímána jako ta hlavní. Ta společenská odpovědnost je opravdu jiná.
Po oficiálním nástupu jsem provedl některé personální změny…
To je také důsledkem toho, že jsem měl čas si některé věci promyslet a připravit. Já velmi ctím rčení, že všechno je o lidech. A ve velké organizaci to možná platí ještě více. Teď nemluvím o odbornosti, ta tu vždy byla. Ale já jsem si chtěl vybrat lidi, kteří budou ochotni a schopni vytvářet tým a budou tu instituci spíše spojovat než rozdělovat.
Máme oficiální zasedání každý týden. Ale pracujeme společně mnohem častěji. Musíme fungovat jako tým. Každý z nás je jiný a každý má odpovědnost za určitou divizi – a ta by sama o sobě dovedla člověka úplně vtáhnout. Což by ovšem bylo špatně, my musíme ukazovat bance, že všechny její části mají fungovat společně a posouvat ji kupředu.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.