Byznys se nemá platit z veřejných peněz
9. listopadu 2014
Hynek Glos
Nemám jednu konkrétní. Nejvíce mne těší ta šíře záběru, kam všude prodáváme. Je to celkem padesát šest zemí. Od Austrálie přes Evropu až po Jižní Ameriku. A podobně mne těší, že použití je nesmírně široké, od restaurace po heliport. V Itálii jsme třeba měli partnera, který se specializoval na kostely.
Ano, a stejně tak jsme vyhřívali podlahy. To jsou úžasné věci, topení pod tou klasickou kostelní dlažbou.
To byl takový vedlejší efekt. My jsme tohle vyvinuli pro Skandinávii pro vstupy do hotelů a obchodů. Tam, když je zima, lidé ušlapávají sníh na těch vstupních kobercích a klouže to. A my pod ně dodáváme topnou fólii, která je zahřívá, a jsou tak stále dobře průchodné. A podobnou jsme nainstalovali i do Svatého Gottharda, aby faráři, který tam třeba hodinu stojí při mši, nebyla zima od nohou.
Zhruba devadesát procent produkce prodáváme v cizině.
Číslem jedna je dlouhodobě Francie. Velmi rychle rostoucím trhem bylo Rusko, tam se to ale letos dost přibrzdilo. Důležitým trhem je Británie i Skandinávie. Kupodivu velkým trhem je pro nás Austrálie a Nový Zéland. Německo nám teď hodně roste. Nedá se říci, že bychom žili z jednoho dvou trhů. Prvních deset trhů je poměrně vyrovnaných.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.