Dvacet let, devatenáct značek a tři děti

11. října 2015

Tamara Kotvalová.

foto Petr Kozlík, Mafra.

Obchod s luxusními hodinkami jede a majitelka firmy Carollinum Tamara Kotvalová prožívá velmi vydařený rok. V tom příštím, kdy bude její firma slavit dvacet let, otevře hned dva nové obchody, samostatné butiky značek Patek Philippe a Montblanc.

Jak se právě teď, na podzim 2015, daří v Praze branži luxusních hodinek?

Máme opravdu mimořádný rok, už od ledna vykazujeme nárůsty obratu v desítkách procent. A to nejen u turistů, ale i u místních zákazníků, kteří si kupují dražší modely. V tomto směru je u nás ekonomické oživení opravdu cítit.

Takže na letošní rok budete vzpomínat v dobrém?

Ano, pokud vydrží trend až do konce roku. I když se prodeje postupně více vyrovnávají v průběhu celého roku, je pro nás prosinec stále nejsilnější a nejdůležitější měsíc.

Vaše firma měla v letech 2012 i 2013 podle výročních zpráv tržby přesahující 350, respektive 380 milionů. Jak na tom byla loni?

Loni už jsme neměli Simple Concept Store, obchod s módou, který jsme prodali. Takže na tržbách jsme si mírně pohoršili na 360 milionů. Ovšem zisk se výrazně zlepšil.

Jak odhadujete výsledek roku 2015?

Obrat roste o desítky procent, navýšení hospodářského výsledku se dá očekávat obdobné. Nechci to zakřiknout, ale mohli bychom v tržbách atakovat půl miliardy.

V tržbách, marži i zisku jste dost poskočili vzhůru mezi lety 2012 a 2013. Čím to bylo? Otevřením samostatného obchodu Rolex?

Udělali jsme také reorganizaci ve firmě a omezili náklady. Ale tím hlavním impulzem bylo právě otevření samostatného obchodu Rolex. Je to značka, která se velmi dobře prodává a oslovuje turisty i české zákazníky.

V portfoliu máte celkem devatenáct značek. Které z nich jsou obratově nejsilnější?

Podpořte Reportér sdílením článku