Logo

Šlapat, drncat… Čtyři dny adrenalinu

Post Image

Šlapat, drncat… Čtyři dny adrenalinu

Play icon
11 minut

Na kolo a do vlaku. Na kolo a do vlaku. Dohromady čtyřikrát. Tak by se dal zjednodušeně popsat zbrusu nový závod Masiv, v jehož rámci budou poprvé na českém území soutěžit v etapách dvojice cyklistů na horském kole. Tento formát závodu je velmi populární v cizině, kde už si ho vyzkoušela i řada Čechů. V září to konečně budou moci zažít také doma.

První etapa na Křivoklátsku, druhá na Šumavě, třetí ve Slavkovském lese a sobotní finále v mostecké uhelné pánvi. To je plán, který pro cyklisty nachystali pořadatelé prvního ročníku závodu Masiv MTB Stage Race. Jede se ve dvojicích a závod je určený jak pro nadšence z řad amatérů, tak i pro skutečné závodní jezdce.

Pojede se od středy 20. září do soboty 23. září. Za čtyři dny ujedou závodníci kolem 250 kilometrů, jednotlivé etapy budou měřit mezi padesáti a pětasedmdesáti kilometry. Celkem nastoupají (a pak samozřejmě i naklesají) kolem šesti tisíc výškových metrů. Vedle výdrže budou muset ukázat i týmového ducha a schopnost spolupráce, jede se totiž ve dvojicích a do cíle každé etapy vždy musejí přijet společně oba závodníci.

„Počítá se čas pomalejšího z dvojice, zároveň nesmí být rozdíl ve dvojici větší než dvě minuty,“ říká Jan Dvořák, pořadatel závodu, s tím, že podobný formát závodů je v cizině velmi populární, ale na českém území zatím chyběl. „Víme, že na závodech v jiných zemích už startovaly desítky, či spíše stovky českých dvojic, a věříme, že by je Masiv mohl oslovit. A s nimi i další, kteří to zatím nezkusili,“ popisuje úvahy organizačního týmu Jan Dvořák.

Vlaková specialita

Pořadatelé připravili pro závodníky jednu specialitu. S Českými drahami si domluvili speciální vlak, který bude účastníky závodu převážet mezi jednotlivými etapami. „Dojedete na Křivoklát, dáte si kolo do vlaku, sednete na své rezervované místo a večer jste na Šumavě, kde se jede druhá etapa,“ popisuje další z organizačního týmu, Martin Pešta. Vlaková souprava bude mít i lůžkové a lehátkové vozy, takže si dvojice závodníků mohou objednat i spaní přímo ve vlaku. Pro ty, na které už se noclehy ve vlaku nedostanou, nebo kdo dávají přednost většímu pohodlí, jsou připravena místa v hotelích ve všech destinacích, kde závodní karavana přenocuje.

„Nikoho k cestě vlakem samozřejmě nebudeme nutit, kdo chce cestovat po vlastní ose, klidně může. Ale zdá se, že možnost sednout po etapě do vlaku, zaparkovat tam kolo, dát si pivo nebo nealko a odjet v klidu do další destinace je celkem populární,“ říká Jan Dvořák z pořadatelské firmy Geometry Global.

Podpořte Reportér sdílením článku