Logo

Paní učitelko, já se nevejdu do bačkor!

Post Image

Paní učitelko, já se nevejdu do bačkor!

Play icon
31 minut

foto Jan Hromádko

Učíme děti znovu spolu mluvit. Nikdy jsme nebyli tak vyčerpaní jako u monitorů při distanční výuce. Někteří žáci neuvěřitelně vyrostli, a to i mentálně. Takové hlasy zaznívají ve školách, kde se po dlouhých měsících opakovaných uzávěr a nejistoty může zase vyučovat naživo. Ukázalo se rovněž, které školy a kteří učitelé dokážou udržet vztah s žáky a motivovat je i v online režimu a kde je naopak skoro všechno špatně. A vypadá to, že způsob vzdělávání se po covidové zkušenosti může zásadně proměnit – k lepšímu.

Základní škola ve středočeských Zdicích se po čtyřech měsících zase hemží dětmi. Máme domluvenou návštěvu v první a třetí třídě při pravidelném testování.

„Otočím zkumavku. Máme? Vezmu činidlo, to je ta vrtulka. Otevřu a nakapu šest kapek. Kdo má nakapáno, vezme si špejličku. A nezapomenout na stojánek. Ríšo, dej to na stojánek. Víčko neztratit, prosím vás! Máme všichni nakapáno? Otevři špejličku, sundej si roušku a vyšťourej obě dírky.“

Uplynulo dvacet minut a procedura je sotva v polovině. „Je tam hodně jemné manipulace pro tak malinké děti,“ říká Jitka Palanová, zástupkyně ředitelky pro 1. stupeň.

„Máš vytřeno? Tak poslouchej dál, důležitá věc. Tu špejličku jakoby opřu o stěny zkumavky. A teď tester, budeme zase kapat. Pozor, jsou tam dvě okénka, tak do toho menšího. Špejličku otřu o stěny. A zavřu zkumavku víčkem, které jste neměli ztratit. Nepospíchejte, v klidu.“

„Jupí, jedna čárka!“ zvedne ruce nad hlavu kluk v lavici u dveří. „Kdyby byly dvě, musel bych domů a celá třída by šla do karantény,“ vysvětluje mi trpělivě.

Další český rekord

Podpořte Reportér sdílením článku