Logo

Via Bona: Na dobré cestě

Soška Dárce od Františka Skály – tradiční symbol Ceny Via Bona.

foto Nadace Via

Nominujte člověka, který pomáhá. Může dostat cenu.

Víte o někom, koho obdivujete? A kdo vám nebo někomu či něčemu ve vašem okolí pomohl? Díky komu se povedlo nastartovat, udržet nebo zachránit věc, na které vám záleží? Pak pro vás máme nabídku: nominujte jej na Cenu Via Bona, která upozorňuje na české filantropické příběhy roku.

Lidé, o kterých je řeč, existují. A přibývá jich. Jen by bylo divné, kdyby se sami hlásili o nějaké ocenění a cpali do záře reflektorů. Proto pořadatelé Cen Via Bona z Nadace Via vyzývají ty, kteří o takových záslužných počinech vědí a v ideálním případě dotyčné osobně znají, aby si své tipy nenechávali pro sebe a podělili se o ně s ostatními.

Ano, máme tady českou filantropickou elitu. A je dobře, že se snaží etablovat a dávají o sobě vědět. Někteří otcové zakladatelé úspěšných firem přesouvají část svých peněz, času a energie do oblastí, o kterých jsou přesvědčeni, že mohou výrazněji ovlivnit jejich směřování – ať už jde o vzdělávání, kulturu, zdraví, sociální péči, lidská práva, humanitární a rozvojovou pomoc, obnovu památek, péči o životní prostředí… nebo třeba o dobré sousedské vztahy v místě, kde žijí.

Cena Via Bona se nicméně snaží ukázat, že pomáhat může úplně každý, že každá snaha se počítá. A že ne vždy musí jít o peníze. Někdy stačí podělit se o své zkušenosti a znalosti s neziskovkou či jinou „tlupou“ svého srdce. A být třeba jejím dobrovolníkem, věnovat jí část svého času a svých dovedností, šířit její dobrou pověst.

Ale nechceme vás navádět, ty příběhy mohou být… v podstatě jakékoliv. Pořadatelé se rádi nechají překvapit, k filantropii vede mnoho cest. Letošní kategorie (jde již o 19. ročník) se jmenují Mecenáš, Věrný dárce, Srdcař, Dobrá firma, Mladý srdcař, Závěť pomáhá. On-line nominace jsou otevřeny do 7. června a jejich vyplnění vám zabere deset minut.

Podpořte Reportér sdílením článku