Potěšení na čtyřech kolech
9. září 2018
Reportér 09/2018 · Číslo 49Reportér se automobilům pravidelně věnuje v rubrice Byznys. A i u nás v redakci se najdou ti, kteří poměrně často a rádi jezdí. Proto jsme se rozhodli podělit o aktuální řidičské zážitky. Vybrali jsme osm modelů z těch, které nám v uplynulých měsících prošly rukama a nejvíce nás zaujaly. všechny byly z našeho pohledu něčím mimořádné.
Ta silnice mezi rakouskou obcí Mauthen a italskou Paluzzou přes průsmyk Passo di Monte Croce Carnico by asi byla zábavná skoro v každém autě. Ovšem v Bentley New Continental GT je to zkrátka nádhera. Šestilitrový dvanáctiválec, který dává maximální výkon 635 koní a dovede více jak dvoutunové auto zrychlit z nuly na sto kilometrů za 3,7 sekundy, má opravdovou sílu. Řidič si může zvolit ze čtyř jízdních módů: custom, comfort, B (Bentley) a sport. Výrobce doporučuje mód B jako optimální kombinaci luxusu a sportovní jízdy a jede se tak vážně pěkně, auto krásně sedí na horských serpentinách. Když potřebujete někoho předjet mezi zatáčkami, jen tak na chvilku si přepnete na sport. A pak to přijde: úžasný zvuk a skvělá akcelerace! V tu chvíli dostanete pocit, že se vám už nebude chtít nikdy vystoupit. I když pak jedete v klidnějším režimu, pořád si můžete říkat: mám super motor a nebojím se ho použít…
Bentley New Continental GT, kterým automobilka letos nahradila předchozí verzi z roku 2003, je impozantní v mnoha směrech. Mohutná karoserie, luxusní, avšak nepřeplácaný interiér v kombinaci příjemné kůže, dřeva a solidního kovu. Detaily inspirované hodinářskými firmami. Je to hezké zvenčí (design se týmu pod vedením Stefana Sielaffa opravdu povedl a zalíbila se mi nakonec i ta tmavě zelená, kterou jinak úplně nemusím) i pohodlné v kabině. Ať už na místě řidiče, nebo pasažéra. Ale nic z toho se nevyrovná tomu zvuku a síle motoru. V dalších serpentinách směrem k průzračnému Lago di Sauris už mám docela jasno: kdybych měl někdy volných 160 000 britských liber, vím, kam je půjdu utratit.
Technická data
pohon: zážehový motor W12 6,0 litru
délka: 4 850 mm
Podpořte Reportér sdílením článku
S čísly se učil pracovat již začátkem století v controllingu mediální skupiny MAFRA, dlouhá léta pracoval jako manažer redakce deníku MF DNES, což znamenalo dohled nad provozem redakce čítající pár set lidí, včetně správy financí. V roce 2014 se rozhodl věnovat projektu magazínu Reportér. Do něj občas napíše texty o motorkách a automobilech.