Logo

Startupy: Kalhotkami pro lepší svět

Post Image

Startupy: Kalhotkami pro lepší svět

Play icon
16 minut

foto Tomáš Binter

Spojení moderních technologií, vývoje v Česku a zdejší textilní výroby přivedlo na svět spodní prádlo, které se stalo novou menstruační pomůckou. Značka Snuggs, založená mladou podnikatelkou a mladým podnikatelem, vydělala během dvou let miliony. Startup rozšiřuje ženám možnost výběru, svou komunikací boří tabu – a oslovuje zákaznice, které myslí na ekologii. Pratelné menstruační kalhotky jsou totiž velmi šetrné k životnímu prostředí.

Stačily jí dvě minuty. Tehdy, na začátku roku 2019 – během soutěže startupů založených ženami –, promluvila Linda Šejdová poprvé před širší veřejností o svém produktu. V té době teprve třiadvacetiletá podnikatelka přesvědčivě vysvětlila, proč jsou menstruační kalhotky dobrá věc a proč mají velký byznysový potenciál. Na jejich vývoji tehdy pracovala už rok v rámci značky Snuggs, kterou založila spolu s Tomášem Zahradníkem.

Ten ročník soutěže sice výrobci kalhotek Snuggs nevyhráli, získali však cenu veřejnosti. A vzbudili opravdu značný zájem ženského publika. Měsíc od jejího vystoupení pak přišel produkt na trh. A ačkoli se tehdejší verze kalhotek lišila od těch dnešních, své zákaznice si získaly prakticky okamžitě. Od té doby obrat nepřetržitě roste.

Menstruační kalhotky Snuggs nejsou samozřejmě prvním takovým produktem na světě, dokonce nejde ani o jediný produkt tohoto typu z České republiky. Mají však takovou tloušťku a spoustu dalších vlastností, že se svou pohodlností blíží běžnému spodnímu prádlu – a samozřejmě je lze také prát. Skládají se hned z několik hi-tech materiálů. Jedním z nich je například nepropustná membrána s vodním sloupcem dvacet tisíc milimetrů: tento údaj najdeme například u lyžařských bund, ukazuje, při jakém množství začne voda prosakovat. Dvacet tisíc milimetrů znamená opravdu vysokou hodnotu; vyšší, než jaká je obvyklá právě u těch bund.

Díky tomu, že Lindu Šejdovou napadlo použít moderní technologie, se zásadně rozšiřují možnosti, jak řešit ženskou intimní hygienu: ještě před dvěma lety zde totiž byly převážně jen vložky, tampony a pro odvážné možná ještě kalíšky. Podobné technologické postupy se tehdy používaly obvykle pouze u již zmíněného sportovního vybavení nebo pro extrémně náročné oblečení pro hasiče. „Nápad vložit nejlepší materiály do kalhotek byl pro všechny velkým překvapením,“ říká Šejdová.

Přečtěte si také

A měnili jsme plány

Podpořte Reportér sdílením článku