not random 0

Přece nemůžu zklamat svou úžasnou ženu

Pokud by se do encyklopedií jednou hledala definice významu „mít podnikatelského ducha“, mohl by Libor Musil sloužit jako ideální příklad. Začal podnikat mezi prvními, hned v lednu 1990. Vytrvale hledá a úspěšně nachází nové obchodní příležitosti. Nejčerstvěji se svou firmou sází na kancelářské budovy a výrobní haly pokryté zelení.

Byznys

not random 1

V pitné vodě nemůže koronavir přežít

Na vodu z vodovodu se můžete spolehnout. Odborné studie jasně ukázaly, že přes úpravny pitné vody nemůže vir způsobující aktuální pandemii projít, říká šéf Pražských vodáren a kanalizací Petr Mrkos. Jeho podnik se nyní potýká s poklesem spotřeby, zejména kvůli odlivu turistů.

not random 2

Pomóóóc! Hlavně rychle

Ekonomika země dostává s pandemií a vládními opatřeními tvrdý úder. Řada firem ze dne na den spadla s tržbami na nulu, dalším se začalo podnikání výrazně propadat. Na zmírnění dopadů se od počátku podílí i soukromý sektor, zejména banky. Své kroky k udržení zaměstnanosti a fungování firem postupně ladí stát. Více než kdy jindy platí „kdo rychle dává, dvakrát dává“.

not random 3

Vsadili na uniformy, ještě než byly cool

Pojďme šít uniformy, přesvědčoval ředitele velkého oděvního podniku. Vážně, pusťme se do stejnokrojů, snažil se přemluvit i společníky v soukromé firmě. Neuspěl. Tak si s manželkou založili vlastní firmu a uniformy, vedle dalšího oblečení, dělají v rodinné firmě Koutný už pětadvacet let.

not random 4

Obavy podnikatelů: náš mladej na to není

První generace polistopadových podnikatelů přemýšlí, co dál s firmami, které vybudovali. Jen zhruba třetina z nich má ve firmě potomka, kterého považují za jasného následníka. Ostatní si myslí, že mladí nemají k byznysu ten správný vztah. Dcery jsou na tom o něco lépe než synové, otcové tolik netlačí na to, aby převzaly otěže.

not random 5
not random 6

Velká punková rodina se světovým dosahem

Před téměř třiatřiceti lety vymysleli dva mladí inženýři antivirový program, který distribuovali na disketách. Tím položili zárodek ke vzniku celosvětové firmy Eset, která má více než 110 milionů platících zákazníků. Stále je však v rukou soukromých vlastníků a má prvky rodinného podniku.

not random 7

Musím znát vaše zvyky, kufry i ponožky

Vytváří domovy pro nejbohatší společenskou vrstvu. Sám působí velmi skromně a pokorně, v požadavcích na spolupráci ze strany klientů je však neústupný. Pantelis Larcou, český architekt kyperského původu, odhaluje, jak vznikají novodobé české rezidence.

not random 8

Byty 2020: za hodně peněz více muziky

Ceny bytů jsou výrazně vyšší než v nedávné minulosti, byť v poslední době růst přece jen zpomalil. Úměrně s cenami rostou také nároky zákazníků: na poskytované služby, používané materiály a vybavení bytů, ale i na celková řešení obytných komplexů. Klienti sahají hlouběji do kapes a developeři vědí, že jim za to musejí něco nabídnout.

not random 9

Budoucnost je dnes

Jak se musejí města měnit, aby se v nich za deset let dobře žilo? Co se chystá v Praze a Brně? Jaké plány má architekt, který stanul v čele Bratislavy? Čím se zabývají starostky a starostové úspěšných menších českých měst? A nakolik může být pro české komunální politiky inspirativní uvažování švédského Stockholmu? Odpovědi hledala konference Města 2030.

not random 10

Mít rodinnou značku je to největší štěstí

Před třiceti lety, zkraje roku 1990, spoluzakládal firmu Nitro Snowboards. Vybudoval z ní jednu z hlavních značek celého odvětví. V tvrdého byznysmena se však Tommy Delago nikdy nepřerodil. Mluví o tom, že není potřeba vymačkat ze všeho co největší zisk a že důležitější je mít svobodu a dělat si věci po svém.

not random 11

Zákaznická zkušenost: Nechytejte všechny

Unikátní průzkum odhaluje značky s nejspokojenějšími zákazníky i faktory, které mají na dobrou či špatnou zkušenost klientů největší vliv. Vyplývá z něj, že snaha potěšit všechny většinou nefunguje. A že úspěšné firmy dobře vědí, jaké klienty oslovují, co a proč jim nabízejí.

not random 12

Internetové obchody jedou. A bojují s dopravou

Na českém internetu se ročně prodá zboží za více než 150 miliard korun. Podíl digitálních prodejních kanálů rychle roste a rozhodně se nezastaví. Práce s dobchoaty se navíc stále více promítá i do fungování klasických obchodních sítí, mohou lépe plánovat, kde otevírat pobočky. Pro internetové obchody představuje největší starost doprava zboží k zákazníkům.

not random 13

Digitalizace retailu má smysl: zefektivní práci a přinese zisk

ADVERTORIAL Podle průzkumu Asociace malých a středních podniků ČR investuje 83 % podnikatelských subjektů a firem v Česku do modernizace firmy. Jen 41 % dotázaných ale investuje do digitalizace. I přesto, že ji vnímají jako správnou cestu k zvýšení produktivity a k snížení administrativní zátěže.

Byznys
not random 14

Vy jíte čokoládu večer?

Začínali s obchodem. Pak si řekli, proč zboží sami nevyrábět. Dnes má prémiová Pražská čokoláda roční obrat přes 50 milionů korun a obchody až v arabském světě. A nejde o žádnou průmyslovou velkovýrobu; kakaové boby kupují přímo od farmáře v Jižní Americe, místo bílého cukru sladí čokoládu třeba ovocem. Duší podniku jsou Silvie a Petr, jejich příjmení – Steiner & Kovarik – tvoří součást značky.

not random 15

Pokud nepřiletí černá labuť…

Jaký bude rok 2020 z hlediska investorů? Česká ekonomika by mohla jen mírně zpomalit, investorům může pomoci pumpování peněz centrálními bankami a Trumpova snaha o znovuzvolení. Obojí je však současně problematické – banky totiž přesouvají dluh do budoucnosti a impulzivní ego amerického prezidenta může způsobit neočekávanou krizi. Takový je názor jednoho z českých ekonomů.

Byznys
not random 16

Miliardy v pohybu

Vstup Petra Kellnera do Novy a dalších televizí. Velké energetické akvizice Pavla Tykače. Zajímavé obchody Karla Komárka či Daniela Křetínského s Patrikem Tkáčem. Nečinily se ale jen přední postavy žebříčku miliardářů. Úspěchy měla i nová generace, vývojáři her nebo ti, kteří investovali do portálu Kiwi.com. Rok 2019 byl dobou mnoha zajímavých obchodů s českou stopou.

not random 17

Je fajn napravit část nespravedlnosti světa

Ve třiatřiceti letech je šéfem životní pojišťovny, kterou začal budovat na zelené louce. Potenciální klienty nabádá zejména k tomu, aby se pojišťovali proti „opravdu velkým problémům“ a nesoustředili se na to, jestli někdy dostanou pár tisíc za zlomenou ruku. Martin Švec, mladý muž, který chce dávat pojištění „lidský rozměr“.

not random 18

Miliardový český startup: Učíme programátory rozumět lidem

Česká technologická firma Productboard zlomila rekord mezi tuzemskými startupy. Jako první získala od investorů více než miliardu korun. Investoři v čele se známou Sequoia Capital vložily nově do Productboardu 45 milionů dolarů. Odemykáme rozhovor se zakladatelem firmy Hubertem Palánem, který vyšel v prosincovém vydání magazínu Reportér.

not random 19

Rok mobilů a rychlých plateb

Klienti českých bank letos zaznamenali několik významných novinek. Rychlý nástup Apple Pay a Google Pay, postupné spouštění okamžitých plateb, ale také ztíženou dostupnost hypoték. Pro příští rok se podobná společná témata zatím neočekávají, i tak se ale bude dít hodně nového.

not random 20

Půl bilionu. Češi myslí na budoucnost

Každý sedmý obyvatel země investuje do fondů. Lidé si chtějí zajistit prostředky pro sebe nebo pro své blízké. Pro koho se hodí konzervativní přístup a kdo si může dovolit větší riziko s vyššími výnosy? A navíc: Na co by si měli dát investoři pozor?

not random 21

Dvojí triumf Air Bank

Teprve podruhé v historii míří ocenění Banka roku mimo „velkou trojku“. Vítězem v hlasování poroty se stala Air Bank, vyhrála také v hlasování klientů. Pojišťovnou roku se stala AXA životní pojišťovna, u zákazníků zvítězila Česká pojišťovna.

not random 22

Gaggenau: profesionální spotřebiče pro domácí použití

Německá značka Gaggenau je uznávaná jako lídr v inovacích, pokud jde o design a technologie Made in Germany. Historie značky sahá až do roku 1683. Od té doby přinesla do domácích kuchyní řadu revolučních a mezinárodně uznávaných produktů.

Byznys
not random 23

Miliardář Tykač o Číně: Vždy musíte s někým vycházet

Jaké obchody dělá jeden z nejbohatších Čechů? Proč musí jezdit do Číny? Jaké má vztahy s Petrem Kellnerem a Danielem Křetínským? A co říká na kritiku, která se na něj coby majitele uhelných elektráren, a tedy producenta škodlivých emisí snáší? Pavel Tykač počítá s tím, že výroba elektřiny z uhlí jednou skončí. Současně říká, že kdyby se dnes zavřely všechny české uhelné elektrárny, nejenže by to klimatu nepomohlo, naopak by to bylo ještě horší.

not random 24
not random 25

Na ledovci jako v Praze

Koupíme si apartmán v Alpách nebo u moře. Počet Čechů, kteří investují do nemovitostí v cizině, stále roste. Nejpopulárnější zemí je Rakousko, následují Španělsko a Chorvatsko. Ceny za metr se přitom u zahraničních nemovitostí nijak zvlášť neliší od těch pražských.

not random 26
not random 27

Byty, které mají cenu v milionech eur

Nejmovitější vrstva Češek a Čechů stále více investuje do bytů. Ať už do těch menších, které berou jako investici, nebo do těch velkých a opravdu drahých pro vlastní potřebu. Desítkami vložených milionů to ale nekončí, je třeba investovat i čas. Nutím klienty měřit kufry a třídit ponožky, usmívá se architekt.

not random 28

Začátek doby nahřívané?

Světové tabákové firmy, na které těžce dopadal boj proti zdraví škodlivému kouření, začínají ožívat. Nabízejí totiž jiné způsoby konzumace nikotinu: novinkou je například nahřívaný tabák, jenž se v Česku bude moci i nadále užívat v hospodách a má i určité daňové zvýhodnění.

not random 29

Bar velký, bar malý a jeho someliérka

Začínala domácím vařením rýžového vína. Tehdy netušila, že ji jednou bude znát každý, kdo se pohybuje na tuzemské someliérské a vinařské scéně. A že se bude podílet na vzniku dvou barů, „malého“ a „velkého“ Vinografu – míst oslavujících rozmanitost vinného světa. Ona vlastně vytvořila bary tři, jenže poslední podnik neuspěl. Což ovšem Klára Kollárová, spolumajitelka Vinografů, považuje za zásadní zkušenost, z níž se poučila.

not random 30

Na zdraví! Čech, který učí Ekvádor pít ležák

Ve vzdálené zemi na rovníku, v Ekvádoru ležícím na západě Jižní Ameriky rozjel Martin Smetáček před dvěma a půl lety společně s dalšími investory minipivovar Golden Prague. Vaření klasického českého piva mělo úspěch – nyní se podnik chystá dobýt okolní země.

not random 31

Připravit, pozor, start!

Automobilový průmysl vstupuje do nové éry. Zatímco ještě před nedávnem se mluvilo o tom, že budoucnost „klepe na dveře“, nyní by se dalo říci, že ty dveře už otevírá. Automobilky představují vize dlouhodobé budoucnosti, ale zároveň už uvádějí na trh i konkrétní sériové modely. Nakolik mohou výrobci i řidiči počítat s podporou státu?

not random 32

Vývoj pádí vpřed, česká auta stárnou

Jak vidí budoucnost automobilů ti, kteří se jí každý den profesionálně zabývají? Pozvali jsme ke společné diskusi šéfy českého zastoupení čtyř značek, abychom s nimi rozebrali vývoj trhu, možné scénáře budoucího vývoje a také zatím minimální roli státu v právě probíhající dramatické změně automobilového průmyslu.

not random 33

Řidiči si chválí férové autopojištění

ADVERTORIAL. Allianz už má přes 370 tisíc nových klientů s autopojištěním podle ujetých kilometrů. Pokud řidič jezdí málo, platí nižší sazbu pojistného, jelikož se míra jeho rizika snižuje. Motoristé tak šetří a Allianz touto cestou získává stabilní kmen klientů, kteří způsobují méně pojistných událostí.

Byznys
not random 34

Holding v potížích. Byznys Agrofertu drhne

Hospodářský kolos, který vybudoval Andrej Babiš, už nejede jako dříve. Analýza zhoršujících se ekonomických výsledků ukazuje, že nevychází sázka na pečení chleba v Německu ani na výrobu čpavku. Jiné firmy holdingu stále vydělávají, klesl ovšem i zisk Lovochemie. Pokud se trend nepodaří zvrátit, Babiš možná bude poprvé opravdu upřímně litovat vstupu do politiky. Stále navíc hrozí, že Agrofert přijde aspoň o část dotací.

not random 35

Možná jsem i já trochu hipster

Rád vaří polévky, maso i ryby. Vyznává termín „moderní pražská kuchyně“ navazující na předválečnou českou měšťanskou kuchyni. Známý šéfkuchař Miroslav Kalina – vtipkující porotce dvou ročníků televizního MasterChef, který pije fernet i převařenou vodu – se musel loni náhle stěhovat ze své restaurace. Aby si udržel tým kuchařů a číšníků, podařilo se mu rychle přesunout do nových prostor. A dnes vede dva podniky.

not random 36

To zvládneš, jsi přece Štěpánková!

Je mezi nimi třiačtyřicet let věkového rozdílu, přesto spíše než jako máma s dcerou působí jako dvě kamarádky. Zdravotní problémy, kterými si musela projít maminka Eva, obě dvě ještě více sblížily. A do jisté míry také ovlivnily chod úspěšné kosmetické firmy, kterou Eva Štěpánková vybudovala – a s dcerou Janou ji dnes společně řídí.

not random 37

Bankovky nechte doma

Na některých českých hudebních festivalech se letos v létě platilo pouze bez hotovosti. Lidé stále častěji platí mobilem. A mobil by se brzy mohl stát terminálem, který platby také přijímá. Vybírat si před každou akcí či nákupem peníze z bankomatu je zkrátka stále méně nutné. Ovšem jedním z míst, které pořád pracuje s hotovostí, je – poněkud paradoxně – velká část státní správy.

<< NOVĚJŠÍ STARŠÍ >>